Płatności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów podyplomowych wychowanie fizyczne jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego jako kolejnego przedmiotu.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień wychowania fizycznego, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu anatomii człowieka, rozwoju psychomotorycznego, motoryczności ludzkiej i rekreacji
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu nauczania wychowania fizycznego, gier zespołowych, gimnastyki i edukacji zdrowotnej
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem testów sprawności fizycznej w procesie dydaktycznym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości

Absolwent studiów podyplomowych w ww. zakresie:

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia

w zakresie wiedzy

  • zna wybrane zagadnienia z anatomii funkcjonalnej, fizjologii i biomechaniki dotyczących postawy ciała
  • zna rozwój psychomotoryczny dzieci i młodzieży wraz z elementami psychologii motywacji
  • zna i rozumie sposoby prowadzenia diagnozy rozwoju dzieci i młodzieży
  • ma wiedzę z zakresu nauczania wychowania fizycznego – zna metodykę i praktyczne aspekty dydaktyki
  • zna zasady postępowania korekcyjnego w zaburzeniach statycznych ciała dzieci i młodzieży
  • zna zasady wybranych zespołowych gier drużynowych
  • zna i rozumie zasady edukacji zdrowotnej
  • ma wiedzę z zakresu gimnastyki podstawowej i artystycznej oraz ćwiczeń przy muzyce
  • zna zasady gier i zabaw ruchowych
  • zna i rozumie przyczyny i formy urazowości oraz zasady pierwszej pomocy
  • zna ludzką motoryczność, jej przejawy i pomiary
  • ma wiedzę z zakresu metodyki nauczania gier sportowych
  • ma wiedzę z zakresu lekkoatletyki oraz ćwiczeń i gier terenowych
  • ma wiedzę z zakresu rekreacji ruchowej i turystyki szkolnej
  • zna i rozumie sposoby prowadzenia testów sprawności fizycznej
  • zna zasady BHP obowiązujące podczas zajęć z wychowania fizycznego
  • zna i rozumie znaczenie wychowania fizycznego dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu anatomii funkcjonalnej, fizjologii i biomechaniki dotyczącej postawy ciała
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu rozwoju psychomotorycznego dzieci i młodzieży oraz psychologii motywacji
  • potrafi przeprowadzić diagnozę rozwoju dzieci i młodzieży
  • potrafi nauczać wychowania fizycznego zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
  • potrafi prowadzić postępowanie korekcyjne w zaburzeniach statycznych ciała dzieci i młodzieży
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu wybranych zespołowych gier drużynowych i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu edukacji zdrowotnej i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu gimnastyki podstawowej i artystycznej oraz ćwiczeń przy muzyce i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu gier i zabaw ruchowych i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu wybranych zespołowych gier sportowych i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę o urazowości i udzielić pierwszej pomocy
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę o ludzkiej motoryczności, jej przejawach i pomiarach
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu lekkoatletyki oraz ćwiczeń i gier terenowych i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu rekreacji ruchowej oraz turystyki szkolnej i przekazać ją uczniom
  • potrafi zaplanować, przeprowadzić i ocenić testy sprawności fizycznej
  • potrafi przestrzegać na lekcjach wychowania fizycznego zasad bhp oraz przekazywać tę wiedzę uczniom
  • potrafi prowadzić lekcje z wychowania fizycznego dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  • potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów wychowaniem fizycznym oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z wychowaniem fizycznym

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wartości wiedzy z wychowania fizycznego w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z wychowania fizycznego wśród dzieci i młodzieży
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów Wychowanie fizyczne

  • Wybrane zagadnienia z anatomii funkcjonalnej i fizjologii oraz biomechaniki dotyczące postawy ciała
  • Rozwój psychomotoryczny dzieci i młodzieży (w tym elementy psychologii motywacji)
  • Diagnoza rozwoju dzieci i młodzieży
  • Urazowość i pierwsza pomoc w wychowaniu fizycznym
  • Motoryczność ludzka, jej przejawy i pomiar
  • Lekkoatletyka z ćwiczeniami i grami terenowymi
  • Rekreacja ruchowa i turystyka szkolna
  • Metodyka nauczania wychowania fizycznego
  • Postępowanie korekcyjne w zaburzeniach statycznych ciała dzieci i młodzieży
  • Zespołowe gry drużynowe – piłka siatkowa, piłka koszykowa, piłka ręczna, unihokej
  • Edukacja zdrowotna
  • Gimnastyka podstawowa i artystyczna, ćwiczenia przy muzyce
  • Gry i zabawy ruchowe
  • Dydaktyka nauczania wychowania fizycznego
  • Metodyka nauczania zespołowych gier sportowych
  • Testy sprawności fizycznej
  • BHP
  • Praktyki
Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content