Płatności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Studia podyplomowe na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza merytorycznie i praktycznie przygotowują uczestników do pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach oświaty prowadzących działania o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, w placówkach pomocy społecznej, w świetlicach oraz w placówkach pomocy rodzinie.

Uczestnik zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające realizację działań z zakresu opieki i wychowania, podjęcie pracy z rodzinami potrzebującymi pomocy społecznej i pracy w domach dziecka. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny pojawiania się problemów społecznych w rodzinie, będzie potrafił rozpoznawać problemy pojawiające się w rodzinie i w środowisku lokalnym, a także dobierać odpowiednie rozwiązania oraz stosować metody animacji społeczno-kulturalnej w działaniach skierowanych do dzieci i młodzieży.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • Pogłębienie i uzupełnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności z zakresu działań opiekuńczo-wychowawczych, pracy z dziećmi i młodzieżą, pracy z rodziną, pracy pedagogicznej w placówkach oświaty i innych placówkach.
  • Wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności, takie jak: komunikacja, mediacje, poradnictwo wychowawcze z metodyką zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, podstawy pracy socjalnej, animacja społeczno-kulturalna, które przygotują uczestników do budowania pozytywnych kontaktów z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz umożliwią prawidłowe, skuteczne prowadzenie procesu opiekuńczo-wychowawczego.
  • Wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności wychowawcze niezbędne do prowadzenia działań opiekuńczo-wychowawczych w placówkach oświaty, placówkach szkolno-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach opiekuńczo-wychowawczych i organizacjach pozarządowych skupiających się na prowadzeniu działań z zakresu pomocy społecznej rodzinom.

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • ma wiedzę z zakresu pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej
  • zna etos zawodowy i zasady etyki pracy pedagoga
  • zna wybrane problemy z zakresu pedagogiki opiekuńczej
  • ma wiedzę z zakresu pedagogiki społecznej
  • zna prawne podstawy opieki nad dzieckiem i rodziną
  • ma wiedzę z zakresu pedagogiki rodziny
  • zna zasady konstruowania programów profilaktyczno-wychowawczych oraz ich zastosowanie w pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • zna i rozumie zasady działania współczesnych systemów opiekuńczo-wychowawczych
  • zna podstawy terapii pedagogicznej i jej rolę w działaniach opiekuńczo-wychowawczych
  • zna i rozumie sposoby pracy z dzieckiem problemowym i z trudnościami wychowawczymi
  • ma wiedzę z zakresu psychologii wychowawczej wieku szkolnego
  • zna techniki i narzędzia oraz rolę poradnictwa wychowawczego z metodyką zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
  • zna metodykę pracy pedagoga szkolnego
  • ma wiedzę z zakresu roli i sposobu prowadzenia warsztatów terapeutyczno-artystycznych (pedagogika zabawy, warsztaty plastyczne, warsztaty teatralne)
  • zna zasady, techniki i narzędzia mediacji i negocjacji oraz rozumie ich rolę w opiece i wychowaniu
  • zna elementy pracy socjalnej
  • zna wybrane zagadnienia patologii społecznych, rozumie zjawisko patologii społecznych, ich przyczyny, skutki oraz zadania, jakie w związku ze zjawiskiem patologii społecznych musi podjąć pedagog w ramach pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • zna rolę, zasady prowadzenia, narzędzia i techniki animacji społeczno-kulturalnej
  • zna zasady i praktyczne aspekty funkcjonowania poszczególnych placówek objętych działaniami pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz zadania, jakie stawiane są w tych placówkach przed pedagogiem

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej w prowadzonych działaniach pedagogicznych
  • potrafi przestrzegać zasad etyki i realizować etos pedagoga
  • potrafi postrzegać zjawiska w kategoriach problemów pedagogiki opiekuńczej i dobierać odpowiednie do ich rozwiązania narzędzia
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki społecznej w prowadzonych działaniach pedagogicznych
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawnych podstaw opieki nad dzieckiem i rodziną w prowadzonych działaniach pedagogicznych
  • potrafi przestrzegać prawa w podejmowanych przez siebie zadaniach. potrafi wykorzystać znajomość prawa do podejmowania właściwych decyzji w działalności pedagogicznej
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki rodziny w prowadzonych działaniach pedagogicznych
  • potrafi konstruować programy profilaktyczno-wychowawcze zgodnie z potrzebami danej grupy odbiorców, wdrażać te programy w życie, dokonywać ich bieżącej analizy oraz końcowej ewaluacji
  • potrafi stosować elementy terapii pedagogicznej w prowadzonych działaniach pedagogicznych
  • potrafi prowadzić działania pedagogiczne z dzieckiem problemowym
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii wychowawczej wieku szkolnego w prowadzonych działaniach pedagogicznych
  • potrafi rozpoznać wybrane mechanizmy i zjawiska psychologiczne u podopiecznych, przewidzieć te zjawiska oraz ich skutki, a także dobrać do nich odpowiednie narzędzia i techniki pedagogiczne w celu skutecznej pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • potrafi prowadzić działania z zakresu poradnictwa wychowawczego z metodyką zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
  • potrafi pracować z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi
  • potrafi komunikować się z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oraz z jednostkami i grupami społecznymi w sposób skuteczny, etyczny, konstruktywny. potrafi przekazywać informacje w sposób przystępny. Potrafi za pomocą komunikacji interpersonalnej budować pozytywną, życzliwą atmosferę i wspierać w ten sposób prowadzone działania pedagogiczne
  • potrafi wykorzystywać w prowadzonych działaniach pedagogicznych narzędzia i techniki warsztatów terapeutyczno-artystycznych (pedagogika zabawy, warsztaty plastyczne, warsztaty teatralne)
  • potrafi łączyć element zabawy i rozrywki z pracą pedagogiczną
  • potrafi wykorzystywać w prowadzonych działaniach pedagogicznych elementy pracy socjalnej
  • potrafi prowadzić negocjacje
  • potrafi prowadzić mediacje
  • potrafi wykorzystywać narzędzia i techniki mediacji oraz negocjacji w prowadzonych działaniach z zakresu opieki i wychowania
  • potrafi rozpoznać zjawisko patologii społecznych, ich przyczyny i skutki. Potrafi planować i podejmować działania pedagogiczne na rzecz zapobiegania zjawiskom patologicznym lub na rzecz ich rozwiązywania. Potrafi uwzględnić w prowadzonych działaniach zjawiska patologiczne jako element stanowiący zagrożenie i wyzwanie
  • potrafi prowadzić działania z zakresu animacji społeczno-kulturalnej oraz wykorzystać narzędzia i techniki animacji społeczno-kulturalnej w działaniach pedagogicznych
  • potrafi planować, realizować i oceniać prowadzone działania opiekuńczo-wychowawcze w poszczególnych placówkach objętych działaniami pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Potrafi pracować z poszczególnymi grupami podopiecznych, dostosowywać do nich wykorzystywane narzędzia i techniki. potrafi współpracować z ekspertami z innych dziedzin mających znaczenie dla pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej zdobytą wiedzę
  • potrafi analizować swoją wiedzę i umiejętności, dostrzegać potrzebę doskonalenia zawodowego oraz planować i realizować własny rozwój zawodowy

w zakresie kompetencji społecznych

  • Jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności związanej z podejmowanymi działaniami opiekuńczo-wychowawczymi, gotów do podejmowania nowych wyzwań, otwarty i wrażliwy na problemy podopiecznych oraz przygotowany do udzielania odpowiedniej pomocy z zakresu opieki i wychowania
  • Jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • Jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków, przestrzegania norm etycznych zawodu oraz regulujących go przepisów prawa
  • Jest przygotowany do nieustannego weryfikowania, aktualizowania i pogłębiania swojej wiedzy oraz realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów

  • Podstawy pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej
  • Etyka zawodu i etos pedagoga
  • Problemy pedagogiki opiekuńczej
  • Pedagogika społeczna
  • Prawne podstawy opieki nad dzieckiem i rodziną
  • Pedagogika rodziny
  • Konstruowanie programów profilaktyczno-wychowawczych
  • Współczesne systemy opiekuńczo-wychowawcze
  • Terapia pedagogiczna
  • Praca z dzieckiem problemowym
  • Psychologia wychowawcza wieku szkolnego
  • Poradnictwo wychowawcze z metodyką zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
  • Podstawy metodyki pracy pedagoga szkolnego
  • Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi
  • Warsztaty terapeutyczno-artystyczne (pedagogika zabawy, warsztaty plastyczne, warsztaty teatralne)
  • Negocjacje i mediacje w opiece i wychowaniu
  • Elementy pracy socjalnej
  • Wybrane zagadnienia patologii społecznych
  • Animacja społeczno-kulturalna
  • Praktyka dydaktyczna

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
• liczba godzin praktyki – 90 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content