Co z legitymacjami studenckimi?
Zgodnie z rozwiązaniami wprowadzonymi w kwietniu, w związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, legitymacje studenckie są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po zakończeniu tego okresu. Zatem informujemy, że rozporządzeniami legitymacje studenckie są ważne do 29.11.2020.
Czy dziekanaty, rektorat i i inne jednostki, w tym Dział Projektów Międzynarodowych, są zamknięte?
Administracja uczelni pracuje zdalnie, taki system obowiązuje do odwołania. Jesteśmy do Państwa dyspozycji poprzez dostępne adresy e-mail:.
Jak będą realizowane zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych?
Witamy Państwa w SSW Collegium Balticum w nietypowych, specyficznych warunkach – w okresie pandemii, w czasie powszechnie wprowadzonego nauczania zdalnego. Zdajemy sobie sprawę, że mogą się Państwo czuć zaniepokojeni, mogą Państwa ogarniać wątpliwości lub nawet chwilowe zniechęcenie – to nie jest bowiem tryb kształcenia, do którego wszyscy byliśmy przyzwyczajeni. Mimo naszego ogromnego pragnienia, by spotkać się z Państwem osobiście choćby podczas niektórych zajęć, musimy się dostosować do zarządzeń ministerialnych, chcemy też zadbać o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo. Prosimy jednak, aby zaufali nam Państwo i bez obaw wkroczyli z nami w rok akademicki 2020/2021.
Jesteśmy doskonale przygotowani do prowadzenia kształcenia w formie zdalnej – mamy do dyspozycji platformy e-learningowe Moodle i MS Teams. Nasi wykładowcy przeszli szkolenia przygotowujące do prowadzenia zajęć online, a nasz zespół koordynatorów nauczania zdalnego stale pracuje nad udoskonalaniem i wzbogacaniem narzędzi, z których korzystamy. Będziemy mogli udostępniać Państwu materiały, spotykać się online na wykładach i dyskusjach, przeprowadzać zaliczenia i konsultacje za pomocą udostępnionych platform. Jednocześnie pragniemy zapewnić, że zajęcia prowadzone zdalnie w żaden sposób nie stracą na jakości merytorycznej – jedyne, co się zmienia w stosunku do tradycyjnych form nauczania, to metoda komunikacji między studentami a wykładowcami.
Co z opłatami za studia?
Opłaty należy dokonywać zgodnie z podpisaną umową. Opłaty za studia pozostają bez zmian, ponieważ proces dydaktyczny oraz efekty uczenia się są realizowane na bieżąco z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość. Zmieniła się jedynie forma kontaktu.
Czy będzie bieżący kontakt z wykładowcami?
Wszyscy prowadzący zajęcia dydaktyczne pozostają do Państwa dyspozycji za pomocą Platformy Moodle, MS Teams i adresów e-mail. Jeżeli nie ma kontaktu prosimy o chwilę cierpliwości.
Szanowni Państwo, w razie jakichkolwiek pytań lub potrzeb do Państwa dyspozycji pozostają opiekunowie poszczególnych roczników, a także menadżerowie kierunków i władze uczelni. Jesteśmy dostępni mailowo, a także podczas dyżurów telefonicznych. Prosimy, aby kontaktowali się Państwo z nami bez wahania. Chcemy, aby mieli Państwo świadomość, że Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum to nie tylko miejsce, w którym zdobędą Państwo wiedzę i umiejętności, lecz także przyjazna przestrzeń, w której mogą się Państwo czuć bezpiecznie i komfortowo
Czy w z związku z sytuacją muszę dostarczyć wymagane zaświadczenie o praktykach, czy wystarczy wysłanie skanu na maila?
Jeżeli praktyki zostały zrealizowane można zeskanowane dokumenty przekazać na adres mailowy opiekuna praktyk:
W razie jakichkolwiek trudności i pytań prosimy o kontakt z opiekunami praktyk.
Jakie mam zaległości finansowe?
Aby uzyskać informację o zadłużeniu, prosimy o kontakt telefoniczny 91 48 38 166 lub mailowy kwestura@cb.cb.szczecin.pl. Informacja o zadłużeniu jest wysyłana cyklicznie pocztą elektroniczną i sms’em. Warto aktualizować dane kontaktowe, by otrzymywać aktualne powiadomienia.
Czy jest możliwe wystawienie faktury?
Tak, zlecenie wystawienia faktury można zgłosić telefonicznie 91 48 38 166 lub mailowo pod adresem kwestura@cb.cb.szczecin.pl
Czy jest możliwe wystawienie zaświadczenia o opłatach za studia?
Tak, zlecenie wystawienia zaświadczenia można zgłosić telefonicznie 91 48 38 166 lub mailowo pod adresem kwestura@cb.cb.szczecin.pl
Do kiedy należy wpłacać kolejne raty czesnego na studiach niestacjonarnych w obecnej sytuacji?
Czesne wpłaca się zgodnie z umową do 10 dnia każdego miesiąca lub w innym uzgodnionym terminie.
Jak uzyskam zaświadczenie o studiowaniu?
Zaświadczenie o studiowaniu można otrzymać mailem, lub jeżeli jest taka potrzeba, za pośrednictwem poczty tradycyjnej na wskazany w zamówieniu na zaświadczenie adres. Preferujemy adresy mailowe. Zaświadczenia wystawia Dziekanat.
Student może ubiegać się o przyznanie zapomogi lub stypendium socjalnego. Szczególnym wsparciem w zaistniałej sytuacji jest zapomoga. Może być ona przyznana studentowi, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. O zapomogę, może więc wystąpić student, które ze względu na wprowadzony stan epidemii utracił część lub całość dochodu. Wniosek o zapomogę należy odpowiednio udokumentować, można go złożyć w okresie 6 miesięcy od wystąpienia trudnej sytuacji życiowej. Szczegółowe informacje dotyczące świadczeń, Regulamin świadczeń oraz wnioski dostępne są na stronie: https://www.cb.cb.szczecin.pl/strefa-studenta/stypendia/