• Zajęcia na platformie e-learningowej Moodle
• Zajęcia na platformie MS Teams
Na bieżąco śledzimy komunikaty Rządu i Ministerstw. O nowych decyzjach będziemy Państwa informować na bieżąco.
Brak ograniczeń, podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. Uczelnia funkcjonuje w tradycyjnym trybie.
Wdrożenie podstawowych rygorów sanitarnych. Praca świadczona głównie stacjonarnie, wdrożenie ograniczeń w funkcjonowaniu uczelni.
Wdrożenie zaostrzonego rygoru sanitarnego. Praca świadczona głównie zdalnie, uczelnia zamknięta dla osób trzecich, ograniczenie mobilności i kontaktów, zwiększenie ograniczeń w funkcjonowaniu uczelni.
Sytuacja kryzysowa. Uczelnia pracuje w formie zdalnej z wyłączeniem jednostek koniecznych do zachowania ciągłości funkcjonowania. Mobilność wstrzymana. Kontakt zdalny.
Komunikat Rektora dotyczący organizacji pracy uczelni w czasie stanu epidemii
Komunikat Rządu RP dotyczący stanu epidemii
Informacja na temat funkcjonowania SSW Collegium Balticum
Wdrożenie zaostrzonego rygoru sanitarnego. Praca świadczona głównie zdalnie, uczelnia zamknięta dla osób trzecich, ograniczenie mobilności i kontaktów, zwiększenie ograniczeń w funkcjonowaniu uczelni.
Zakładka FAQ – najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.
Co z legitymacjami studenckimi?
Zgodnie z rozwiązaniami wprowadzonymi w kwietniu, w związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, legitymacje studenckie są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po zakończeniu tego okresu. Zatem informujemy, że rozporządzeniami legitymacje studenckie są ważne do 29.11.2020.
Czy dziekanaty, rektorat i i inne jednostki, w tym Dział Projektów Międzynarodowych, są zamknięte?
Administracja uczelni pracuje zdalnie, taki system obowiązuje do odwołania. Jesteśmy do Państwa dyspozycji poprzez dostępne adresy e-mail:.
Jak będą realizowane zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych?
Witamy Państwa w SSW Collegium Balticum w nietypowych, specyficznych warunkach – w okresie pandemii, w czasie powszechnie wprowadzonego nauczania zdalnego. Zdajemy sobie sprawę, że mogą się Państwo czuć zaniepokojeni, mogą Państwa ogarniać wątpliwości lub nawet chwilowe zniechęcenie – to nie jest bowiem tryb kształcenia, do którego wszyscy byliśmy przyzwyczajeni. Mimo naszego ogromnego pragnienia, by spotkać się z Państwem osobiście choćby podczas niektórych zajęć, musimy się dostosować do zarządzeń ministerialnych, chcemy też zadbać o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo. Prosimy jednak, aby zaufali nam Państwo i bez obaw wkroczyli z nami w rok akademicki 2020/2021.
Jesteśmy doskonale przygotowani do prowadzenia kształcenia w formie zdalnej – mamy do dyspozycji platformy e-learningowe Moodle i MS Teams. Nasi wykładowcy przeszli szkolenia przygotowujące do prowadzenia zajęć online, a nasz zespół koordynatorów nauczania zdalnego stale pracuje nad udoskonalaniem i wzbogacaniem narzędzi, z których korzystamy. Będziemy mogli udostępniać Państwu materiały, spotykać się online na wykładach i dyskusjach, przeprowadzać zaliczenia i konsultacje za pomocą udostępnionych platform. Jednocześnie pragniemy zapewnić, że zajęcia prowadzone zdalnie w żaden sposób nie stracą na jakości merytorycznej – jedyne, co się zmienia w stosunku do tradycyjnych form nauczania, to metoda komunikacji między studentami a wykładowcami.
Co z opłatami za studia?
Opłaty należy dokonywać zgodnie z podpisaną umową. Opłaty za studia pozostają bez zmian, ponieważ proces dydaktyczny oraz efekty uczenia się są realizowane na bieżąco z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość. Zmieniła się jedynie forma kontaktu.
Czy będzie bieżący kontakt z wykładowcami?
Wszyscy prowadzący zajęcia dydaktyczne pozostają do Państwa dyspozycji za pomocą Platformy Moodle, MS Teams i adresów e-mail. Jeżeli nie ma kontaktu prosimy o chwilę cierpliwości.
Szanowni Państwo, w razie jakichkolwiek pytań lub potrzeb do Państwa dyspozycji pozostają opiekunowie poszczególnych roczników, a także menadżerowie kierunków i władze uczelni. Jesteśmy dostępni mailowo, a także podczas dyżurów telefonicznych. Prosimy, aby kontaktowali się Państwo z nami bez wahania. Chcemy, aby mieli Państwo świadomość, że Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum to nie tylko miejsce, w którym zdobędą Państwo wiedzę i umiejętności, lecz także przyjazna przestrzeń, w której mogą się Państwo czuć bezpiecznie i komfortowo
Czy w z związku z sytuacją muszę dostarczyć wymagane zaświadczenie o praktykach, czy wystarczy wysłanie skanu na maila?
Jeżeli praktyki zostały zrealizowane można zeskanowane dokumenty przekazać na adres mailowy opiekuna praktyk:
W razie jakichkolwiek trudności i pytań prosimy o kontakt z opiekunami praktyk.
Jakie mam zaległości finansowe?
Aby uzyskać informację o zadłużeniu, prosimy o kontakt telefoniczny 91 48 38 166 lub mailowy kwestura@cb.szczecin.pl. Informacja o zadłużeniu jest wysyłana cyklicznie pocztą elektroniczną i sms’em. Warto aktualizować dane kontaktowe, by otrzymywać aktualne powiadomienia.
Czy jest możliwe wystawienie faktury?
Tak, zlecenie wystawienia faktury można zgłosić telefonicznie 91 48 38 166 lub mailowo pod adresem kwestura@cb.szczecin.pl
Czy jest możliwe wystawienie zaświadczenia o opłatach za studia?
Tak, zlecenie wystawienia zaświadczenia można zgłosić telefonicznie 91 48 38 166 lub mailowo pod adresem kwestura@cb.szczecin.pl
Do kiedy należy wpłacać kolejne raty czesnego na studiach niestacjonarnych w obecnej sytuacji?
Czesne wpłaca się zgodnie z umową do 10 dnia każdego miesiąca lub w innym uzgodnionym terminie.
Jak uzyskam zaświadczenie o studiowaniu?
Zaświadczenie o studiowaniu można otrzymać mailem, lub jeżeli jest taka potrzeba, za pośrednictwem poczty tradycyjnej na wskazany w zamówieniu na zaświadczenie adres. Preferujemy adresy mailowe. Zaświadczenia wystawia Dziekanat.
Student może ubiegać się o przyznanie zapomogi lub stypendium socjalnego. Szczególnym wsparciem w zaistniałej sytuacji jest zapomoga. Może być ona przyznana studentowi, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. O zapomogę, może więc wystąpić student, które ze względu na wprowadzony stan epidemii utracił część lub całość dochodu. Wniosek o zapomogę należy odpowiednio udokumentować, można go złożyć w okresie 6 miesięcy od wystąpienia trudnej sytuacji życiowej. Szczegółowe informacje dotyczące świadczeń, Regulamin świadczeń oraz wnioski dostępne są na stronie: https://www.cb.szczecin.pl/strefa-studenta/stypendia/
Rekomendacje Ministerstwa Nauk i Szkolnictwa Wyższego
Zakładka: Rekomendacje Ministerstwa Nauk i Szkolnictwa Wyższego
Wszystkie aktualne zalecenia regulujące działalności uczelni wyższych w obecnej sytuacji są zamieszczone na stronie: