Płatności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Matematyka studia przygotowują merytorycznie i praktycznie uczestników do nauczania matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Celem jest nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z matematyki jako kolejnego przedmiotu.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień matematyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu arytmetyki, algebry, analizy matematycznej, logiki, geometrii, rachunku prawdopodobieństwa
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu arytmetyki, algebry, analizy matematycznej, logiki, geometrii, rachunku prawdopodobieństwa
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • Ma wiedzę z zakresu analizy matematycznej, geometrii, algebry i arytmetyki
  • Zna elementy logiki i teorii mnogości
  • Ma wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
  • Ma wiedzę z zakresu nauczania matematyki – zna metodykę i praktyczne aspekty dydaktyki
  • Ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu matematyki
  • Ma wiedzę z zakresu kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki
  • Zna i rozumie znaczenie wiedzy matematycznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykonywać działania z zakresu analizy matematycznej oraz przekazać wiedzę z zakresu analizy matematycznej
  • potrafi wykonywać działania z zakresu arytmetyki i algebry oraz przekazać wiedzę z zakresu arytmetyki i algebry
  • potrafi wykonywać działania z zakresu logiki i teorii mnogości oraz przekazać wiedzę z zakresu logiki i teorii mnogości
  • potrafi wykonywać działania z zakresu geometrii oraz przekazać wiedzę z zakresu geometrii
  • potrafi wykonywać działania z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki oraz przekazać wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
  • potrafi nauczać matematyki zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
  • potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu matematyki
  • potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki
  • potrafi prowadzić lekcje z matematyki dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  • potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów matematyką oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z matematyką

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wartości wiedzy matematycznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z matematyki wśród dzieci i młodzieży
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów z Matematyki

Program studiów

  • Analiza matematyczna
  • Arytmetyka i algebra z elementami dydaktyki
  • Elementy logiki i teorii mnogości
  • Geometria z elementami dydaktyki
  • Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
  • Dydaktyka i metodyka nauczania matematyki na poszczególnych etapach edukacji
  • TIK w nauczaniu matematyki
  • Kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
• liczba godzin praktyki – 90 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content