Platności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 630 godzin zajęć (w tym 180h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów podyplomowych na kierunku Socjoterapia jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy wychowawczej i terapeutycznej w różnorodnych ośrodkach pomocowych i resocjalizacyjnych, do pracy z osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym, a także do udzielania wsparcia za pomocą techniki socjoterapii i budowania programów terapeutycznych.

Uczestnik zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające niesienie pomocy dzieciom i młodzieży w przezwyciężaniu trudności, które wynikają z toksycznych relacji z dorosłymi i rówieśnikami. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny i utrzymywanie się zaburzeń w życiu społecznym dzieci i młodzieży, a także będzie potrafił diagnozować stopień uzależnienia i udzielać pomocy młodym osobom, którzy są na granicy uzależnienia.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • pogłębienie i uzupełnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych z obszaru diagnozy i terapii zaburzeń zachowania i zaburzeń emocjonalnych, pedagogiki resocjalizacyjnej, profilaktyki uzależnień, potrzeb rozwojowych charakterystycznych dla danego okresu wiekowego oraz dynamiki procesu grupowego z wykorzystaniem różnych form, zasad, metod i technik pracy przynależnych socjoterapii
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności wychowawcze i socjoterapeutyczne, takie jak: nawiązywanie kontaktu i budowanie więzi interpersonalnych, konstruowania i ewaluacji indywidualnych programów socjoterapeutycznych, organizowania sytuacji społecznych (podczas spotkań), które dostarczą uczestnikom zajęć doświadczeń korekcyjnych, przeciwstawnych doznanym urazom oraz będą sprzyjać odreagowaniu napięć emocjonalnych i posłużą uczeniu się nowych umiejętności społecznie akceptowanych,
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności wychowawcze i socjoterapeutyczne niezbędne do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych w przedszkolach, szkołach, świetlicach socjoterapeutycznych, placówkach resocjalizacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach szkolno-wychowawczych, organizacjach pozarządowych skupiających dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe potrzebujące wsparcia w przełamywaniu problemów rozwojowych i egzystencjalnych.

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • zna wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej, metody pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach
  • ma wiedzę z zakresu dydaktyki specjalnej i diagnostyki w pedagogice specjalne, psychologii rozwojowej, klinicznej i psychopatologii, diagnozy psychopedagogicznej
  • zna podstawy socjoterapii, metodykę pracy socjoterapeutycznej oraz metody i techniki w niej stosowane, trendy i kierunku współczesnej psychoterapii
  • zna prawne podstawy funkcjonowania osób niedostosowanych społecznie oraz postawy społeczne wobec tych osób
  • zna profilaktykę i terapię uzależnień, podstawy procesu terapeutycznego, podstawy kryminologii i wiktymologii
  • ma wiedzę z zakresu prowadzenia grup socjoterapeutycznych, z zakresu prawnych i społecznych aspektów resocjalizacji
  • zna metodykę pracy w placówkach resocjalizacyjnych i metodykę pracy resocjalizacyjnej w środowisku otwartym
  • ma wiedzę dotyczącą niezbędnych umiejętności wychowawczych i interpersonalnych
  • zna zasady prowadzenia socjoterapii grupowej i zna grupowe procesy socjoterapeutyczne oraz psychoterapeutyczne, zasady indywidualnego kontaktu terapeutycznego, zasady oraz cele superwizji
  • ma wiedzę z zakresu konstruowania i ewaluacji programów socjoterapii oraz zasad prowadzenia zajęć i działań z zakresu socjoterapii w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać znajomość pedagogiki specjalnej, dydaktyki specjalnej, diagnostyki w pedagogice specjalnej oraz psychologii rozwojowej, klinicznej i psychopatologii w praktyce zawodowej
  • potrafi pracować z dziećmi o różnych specjalnych potrzebach
  • potrafi prowadzić działania z zakresu socjoterapii
  • potrafi wykorzystywać w praktyce znajomość trendów i kierunków występujących we współczesnej psychoterapii
  • potrafi przeprowadzić diagnozę psychopedagogiczną
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu prawnych podstaw funkcjonowania osób niedostosowanych społecznie
  • potrafi kształtować i wpływać na postawy społeczne wobec osób niedostosowanych społecznie
  • potrafi prowadzić działania z zakresu profilaktyki i terapii uzależnień
  • potrafi dobrać i wykorzystać w działaniach socjoterapeutycznych odpowiednie metody i techniki oraz działać zgodnie z zasadami metodyki pracy socjoterapeutycznej
  • potrafi prowadzić proces terapeutyczny, prowadzić grupową socjoterapię
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę o prawnych i społecznych aspektach procesu resocjalizacji
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu kryminologii i wiktymologii
  • potrafi prowadzić działania socjoterapeutyczne w placówkach resocjalizacyjnych
  • potrafi prowadzić działania resocjalizacyjne w środowisku otwartym
  • potrafi wykorzystać w praktyce umiejętności wychowawcze i interpersonalne
  • potrafi wykorzystać w pracy terapeutycznej znajomość grupowych procesów socjoterapeutycznych i psychoterapeutycznych
  • potrafi prowadzić terapię w indywidualnym kontakcie terapeutycznym
  • potrafi uczestniczyć w superwizji, wchodzić w kontakt z superwizorem, wyciągać wnioski i korzystać z feedbacku uzyskanego podczas superwizji. Potrafi także wykorzystać superwizję jako wsparcie dla siebie i swojej pracy
  • potrafi konstruować, realizować i poddawać ewaluacji indywidualne programy socjoterapii
  • potrafi prowadzić zajęcia i działania z zakresu socjoterapii w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności podczas pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi problemami oraz z ich rodzinami, jest otwarty na nowe wyzwania i wrażliwy na problemy oraz potrzeby swoich podopiecznych
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków oraz przestrzegania zasad etyki i prawa regulujących pracę pedagoga
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów na kierunku Socjoterapia

socjoterapia

• Dydaktyka specjalna
• Diagnostyka w pedagogice specjalnej
• Podstawy psychologii rozwojowej, klinicznej i psychopatologii
• Podstawy pedagogiki specjalnej
• Podstawy socjoterapii
• Trendy i kierunki rozwoju współczesnej psychoterapii
• Diagnoza psychopedagogiczna
• Prawne podstawy funkcjonowania osób z niedostosowaniem społecznym
• Podstawy społeczne wobec osób z niedostosowaniem społecznym
• Profilaktyka i terapia uzależnień
• Metody i techniki stosowane w socjoterapii
• Podstawy procesu terapeutycznego
• Metodyka pracy socjoterapeutycznej
• Metodyka prowadzenia grup socjoterapeutycznym
• Podstawy prawno-społeczne procesu resocjalizacji
• Podstawy kryminologii i wiktymologii
• Metodyka oddziaływań w placówkach resocjalizacyjnych
• Metodyka oddziaływać resocjalizacyjnych w środowisku otwartym
• Trening umiejętności wychowawczych
• Trening interpersonalny samoświadomości, asertywności, twórczości i relaksacji
• Socjoterapia grupowa
• Grupowe procesy socjoterapeutyczne i psychoterapeutyczne
• Indywidualny kontakt terapeutyczny
• Superwizja
• Konstruowanie i ewaluacja indywidualnych programów socjoterapii
• Praktyki zawodowe

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• Studia podyplomowe 3 semestralne – 630 h
• Liczba godzin praktyki – 180 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 3, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka).

Skip to content