V Konferencja online Nauczyciel – Dziecko-Rodzic: Wyłącz stres w relacjach
Serdecznie zapraszamy na konferencję online “Nauczyciel – Dziecko-Rodzic: Wyłącz stres w relacjach”, która odbędzie się dnia 13 czerwca na platformie Microsoft Teams. Konferencja rozpocznie się o godzinie 17:00 i potrwa do godziny 20:00.
ADRESACI:
Wydarzenie skierowane jest głównie do dyrektorów i nauczycieli placówek oświatowych, którzy codziennie pracują z dziećmi i ich rodzicami. Jednakże, każdy zainteresowany tematyką redukcji stresu i pracy nad regulacją emocji jest mile widziany do udziału.
CEL WYDARZENIA:
Konferencja ma na celu podkreślenie ważności pracy nad regulacją emocji oraz redukcją stresu w relacjach między nauczycielem, dzieckiem a rodzicem. Praca nad radzeniem sobie ze stresem jest niezwykle istotna zarówno w kontekście pracy zawodowej, jak i osobistych relacji, zwłaszcza w środowisku placówek oświatowych.
TREŚCI PORUSZANE PODCZAS KONFERENCJI:
KORZYŚCI Z UDZIAŁU: UCZESTNICY KONFERENCJI BĘDĄ MIELI OKAZJĘ:
LEKTIKON Anna Ryszka i Radosław Świergosz
„Jak niwelować stres i obciążenie w pracy nauczyciela poprzez wykorzystanie neuroplastyczności mózgu. Dziecko w kryzysie psychicznym i emocjonalnym – reagowanie i profilaktyka”
Szkoła Trenerów B.B.Kotlińscy - STREFA SZEFA
Wykład dla dyrektorów i osób zarządzających Szef wobec zespołu. Jak zarządzać trudnymi sytuacjami i zredukować stres. Otwarta komunikacja z zespołem i przesuwanie odpowiedzialności jako narzędzia pomagające w budowaniu równowagi i stabilności osób zarządzających.
dr n. med. i n. o zdr. Mirosława Bloch
Czynniki stresogenne w pracy pedagoga specjalnego
▪ 19:10 - 19:50
mgr Marta Bodziony
Wykład – „DOBRE ROZMOWY NA TRUDNE TEMATY - jak zadbać o komunikację z rodzicami w placówce? Wykład dla dyrektorów i osób zarządzających w oświacie”
▪ 19:50 - 20:00
Podsumowanie i zakończenie konferencji
Trener i coach w biznesie i edukacji od 2008 odpowiedzialna za tworzenie, koordynowanie i prowadzenie wielu projektów rozwojowych.
Posiada ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu zespołami oraz 5-letnie jako trener wewnętrzny w PZU.
Specjalizuje się w szkoleniach dla kadry zarządzającej i dla zespołów. Praktyk metody Action Learning®.
Absolwentka filologii romańskiej UAM w Poznaniu, studiów podyplomowych Akademia Trenera WSNHiD w Poznaniu oraz podyplomowych Coaching Profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Autorka programu i koordynatorka Szkoły Trenerów B.B.Kotlińscy I i II Stopnia oraz Szkoły Coachingu B.B.Kotlińscy, w latach 2018-2023 zrealizowała z mężem ponad 30 edycji.
Prowadzi mentoring i superwizje dla trenerów w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, warsztatów i programów rozwojowych
Trener od 2011 roku.
Certyfikowany trener MBTI® (Kwestionariusz Typu Osobowości Myers-Briggs) oraz Thomas-Kilmann Instrument®.
Mediator (Certyfikat Polskiego Centrum Mediacji).
10-letnie doświadczenie pracy w edukacji łączy z ponad 12-letnim doświadczeniem w Oxford University Press.
Przeprowadził wiele programów dla zespołów, dotyczących komunikacji i sytuacji konfliktowych, a także projektów mających na celu rozwój kompetencji zarządczych wśród ich szefów.
Autor podręcznika dla dyrektorów szkół wydanego we wrześniu 2015 pod patronatem OSKKO pt.: STREFA SZEFA.
Wspólnie z żoną przeprowadził do tej pory ponad 70 edycji szkolenia STREFA SZEFA, w którym wzięło ok. 2000 managerów, szefów, liderów, dyrektorów.
Trenerka, coach, pedagog z 16 letnim stażem pracy, wicedyrektorka NPDN Instytut Nauki Lektikon, właścicielka firmy szkoleniowej Be Yourself. Od 6 lat skupia swoją uwagę na projektowaniu indywidualnych procesów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli i firm. W swoich szkoleniach wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie osobowości człowieka- jest akredytowanym trenerem Insights Discovery. Zarówno w pracy z grupami szkoleniowymi, jak i w indywidualnych procesach coachingowych czerpie z wiedzy na temat odporności psychicznej – akredytowany trener narzędzia MTQ 48. Szkołę zna jak mało kto, dlatego lubi tworzyć programy rozwojowe dopasowane do potrzeb dyrektorów, nauczycieli. Jest współautorką kursu Treningu Umiejętności Społecznych „Lektus”, który cieszy się bardzo dużym uznaniem w całej Polsce. Jest również współautorką kursu „Trener w oświacie z elementami coachingu”. Niedawno powstał kolejny kurs Akademia Menedżera Oświaty, przygotowany specjalnie dla dyrektorów. Jej siłą jest myślenie strategiczne, determinacja, proaktywność i samoświadomość, którą ciągle zgłębia.
Dyrektor Placówki doskonalenia nauczycieli, członek zarządu i Rady Programowej NPDN IN Lektikon. Trener biznesu i edukacji. Prowadził setki szkoleń i warsztatów dla dzieci, młodzieży, studentów, nauczycieli a także pracowników firm. Współtworzył programy szkoleń w projektach systemowych MEN z nadzoru pedagogicznego, „Szkoły Współpracy”, kompetencji kluczowych i przywództwa edukacyjnego, a także trenera wspomagania. Akredytowany trener odporności psychicznej (MTQ48), współtwórca programu LekTUS
Doktor nauk o zdrowiu, magister pedagogiki rewalidacyjnej, dodatkowe wykształcenie z zakresu integracji sensorycznej, pracy z dziećmi z autyzmem, Terapii Ręki, Alternatywnych Metod Komunikacji MAKATON. Uzyskała certyfikat II stopnia Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracjo Sensorycznej, kwalifikujący do samodzielnego prowadzenia klinicznej obserwacji, testów i planowania programu terapii integracji sensorycznej. Certyfikowany Trener ASI Therapyoriginal w programie Ayres’ Sensory Integration (ASI) organizowanym przez Gesellschaft für Sensorische Integration in Österreich; Certyfikowany Diagnosta Zaburzeń Procesów Integracji Sensorycznej przy użyciu najnowszych na świecie testów EASI, wydanego przez International Coalition of Education in Ayres Sensory Integration. Współautorka publikacji zamieszczonych w kwartalniku „Integracja Sensoryczna”, wydawanym przez Polskie Stowarzyszenie Integracji Sensorycznej.
Jest założycielką, dyrektorem i terapeutą Centrum Terapii i Stymulacji Rozwoju Dziecka SENSE, założycielką i prezesem Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom z Autyzmem SENSE, założycielką i dyrektorem Terapeutycznego Przedszkola SENSE dla dzieci ze spektrum autyzmu, założycielką i dyrektorem Terapeutycznej Szkoły Podstawowej Specjalnej SENSE, oraz afazją, terapeutą dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
Stworzyła program studiów podyplomowych Integracja sensoryczna dla Collegium Balticum. W naszej uczelni prowadzi zajęcia z integracji sensorycznej, podstaw neurodydaktyki oraz wspieranie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami rozwojowo-edukacyjnymi. Współtworzyła autorski program terapeutyczny „Terapia ręki – program diagnozy i terapii zaburzeń funkcji i grafomotoryki. W oparciu o wiedzę z zakresu fizjoterapii, integracji sensorycznej oraz psychologii rozwojowej”. Była partnerem oraz ekspertem w projekcie „A.A.C.cessible Culture: museums for everyone developing the Alternative Augmentative Communication tools”, realizowanym w ramach program Erasmus+ przez Collegium Balticum jako polskiego partnera.
Absolwentka Szkoły Trenerów B.B. Kotlińscy I i II stopnia oraz Szkoły Coachingu B.B. Kotlińscy.
Od 2015 roku dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. W swojej placówce wdraża rozwiązania, które służą uczeniu się. Ponadto wspiera rodziców w rozwoju ich kompetencji rodzicielskich w indywidualnym procesie coachingowym.
Prowadzi warsztaty dla nauczycieli i dyrektorów szkół, zapraszając ich do doświadczenia zmiany perspektywy myślenia o edukacji. Jako dyrektor szkoły ukazuje w praktyce, że zmiany, o których mówi są możliwe, a czasem nawet konieczne.
Absolwentka „Diagnozy klinicznej i psychoterapii” (SWPS we Wrocławiu).
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych z zarządzania oświatą (NODN we Wrocławiu).
Dominika Macedońska
Wicekanclerz ds. marketingu i rekrutacji
mobile: +48 663 737 412
e-mail: d.macedonska@cb.szczecin.pl