Informacje

3200 zł

cena za semestr*

2

Liczba semestrów

  • – 215 godzin zajęć
  • – Zaliczenie kierunku – zaliczenie projektów grupowych w ramach poszczególnych modułów
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne wzmocnienie uczestników w pełnieniu roli lidera zespołu. Uczestnicy, dzięki udziałowi w zajęciach, uzyskają praktyczna wiedzę pozwalającą na radzenie sobie z trudnymi sytuacjami zarządczymi. Program studiów został opracowany ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pracy dyrektora, zastępcy lub lidera. Jako osoby, na których spoczywa ogromna odpowiedzialność, często odczuwają one ograniczony wpływ lub wręcz nieskuteczność swoich działań związanych z zarządzaniem zespołem kolegów i koleżanek. Celem studiów jest dostarczenie kompetencji i narzędzi komunikacyjnych, które można zastosować w formie gotowych struktur, komunikatów, algorytmów działania. Ich skuteczność uczestnicy mogą sprawdzić już po pierwszych zajęciach, studia maja charakter bardzo praktyczny, wyposażają uczestników w gotowość do wprowadzania pozytywnych zmian w swoim otoczeniu i wpływania na swoje zespoły. Po zakończeniu studiów absolwent będzie wzmocniony w pełnieniu roli dyrektora lub innej sprawującej funkcje kierownicze.

Cele szczegółowe:

✔ Wyposażenie uczestników w nowoczesną wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania zespołem
✔ Rozwinięcie kompetencji pracy zgodnej z własnymi priorytetami i wartościami
✔ Pogłębienie znajomości wybranych zagadnień psychologii grupy, takich jak procesy grupowe i grupowe myślenie.
✔ Rozwinięcie umiejętności współpracy z uwzględnieniem sposobów przezwyciężania dysfunkcji pracy zespołowej
✔ Budowanie autorytetu wobec byłych kolegów i koleżanek poprzez spójną i przejrzystą komunikację szefa z zespołem
✔ Zarządzanie, delegowanie, egzekwowanie zadań, budowanie kultury feedbacku w placówce
✔ Praktykowanie skutecznych narzędzi komunikacyjnych w celu motywowania, dyscyplinowania i wyciągania konsekwencji w sytuacjach przekraczania uprawnień lub naruszania regulaminu pracy
✔ Rozbudowanie zasobów pozwalających na skuteczne zarządzanie stresem i budowanie odporności psychicznej wobec trudności i ciągłych zmian
✔ Umiejętność tworzenia dobrego środowiska do wprowadzania innowacji edukacyjnych i rozwijania potencjału zespołu
✔ Diagnoza i rozwój swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju, zarządzanie sobą
✔ Doskonalenie umiejętności przeprowadzania profesjonalnej diagnozy potrzeb rozwojowych zespołu i poszczególnych pracowników
✔ Prowadzenie profesjonalnych procesów rekrutacyjnych z uwzględnieniem zagrożeń wynikających z pobieżnej analizy kompetencji kandydatów do pracy nauczyciela|
✔ Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi nauczyciel-rodzic, prewencja sytuacji konfliktowych
✔ Umiejętność analizy i wdrożenia zmian prawnych dotyczących różnych obszarów (standardy ochrony małoletnich, odpowiedzialność prawna nauczycieli i dyrektora, awans nauczyciela i dyrektora, funkcjonowanie uczniów ze spe i inne, aktualne w danym momencie studiów )
✔ Wykorzystanie kompetencji i narzędzi coachingowych do prowadzenia procesów rozwojowych w placówce
✔ Elementy mediacji i negocjacji jako narzędzia zwiększające skuteczność lidera.

Opis zagadnień wchodzących w skład programu – Akademia Lidera PLUS

Moduł 1: Szef wobec zespołu, procesy grupowe i zespołowe

  • Zarządzanie a przywództwo, kluczowe działania i kompetencje budujące autorytet, pułapki szefowskie.
  • Etapy rozwoju zespołu z uwzględnieniem adekwatnych działań szefowskich na każdym etapie.
  • Dyrektor były kolega obecny szef, przeciwdziałanie dysfunkcjom w pracy zespołowej.
  • Zespół w zmianie – zmiany organizacyjne, łączenie zespołów, nowi pracownicy, zmiany systemowe.
  • Procesy grupowe w kontekście negatywnych zjawisk w zespole (np. lenistwo społeczne, rozproszona odpowiedzialność, spadek efektywności zespołu).
Zapisz się

Moduł 2: Komunikacja i motywacja – narzędzia i zastosowanie, zarządzanie sytuacyjne

  • Wyznaczanie celów zespołowych i indywidualnych.
  • Delegowanie zadań z odpowiedzialnością, kontrola, egzekwowania efektów.
  • Szefowska informacja zwrotna – modele i praktyczne zastosowanie.
  • Rozmowy motywujące i korygujące, budowania zaangażowania i współodpowiedzialności pracowników.
  • Model zarządzania sytuacyjnego K.Blancharda w praktyce zarządczej – dostosowanie zarządzania do etapu rozwoju pracownika.
Zapisz się

Moduł 3: Trudne sytuacje zarządcze, działania w sytuacja kryzysowych

  • Psychologiczne podłoża sytuacji konfliktowych w placówkach.
  • Dyrektor wobec konfliktu nauczyciel-nauczyciel, nauczyciel-rodzic i inne.
  • Prewencja sytuacji konfliktowych poprzez budowanie kultury organizacyjnej opartej na współpracy i zaangażowaniu stron.
  • Gry psychologiczne jako źródło powtarzających się zachowań destrukcyjnych w zespole – budowanie kultury organizacyjnej jako świadome przeciwdziałanie grom w zespole.
Zapisz się

Moduł 4: Diagnoza, planowanie i ewaluacja procesów doskonalenia

  • Diagnoza potrzeb szkoleniowych z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi diagnostycznych.
  • Tworzenie autorskich planów doskonalenia dla swoich organizacji i pracowników.
  • Trudne sytuacje z pracownikami, prowadzenie spotkań rozwojowych i ewaluacyjnych z wykorzystaniem modeli i narzędzi zarządzania sytuacyjnego.
Zapisz się

Moduł 5: Kompetencje interpersonalne w pracy dyrektora

  • Narzędzia coachingowe w pracy dyrektora.
  • Dyrektor wobec zmian prawnych i organizacyjnych, wybrane, bieżące zagadnienia: awans nauczycieli, ocena pracy, ochrona małoletnich i etc.
  • Zarządzanie własnymi emocjami i budowanie odporności psychicznej, praca na zasobach własnych i zespołu.
  • Typologia osobowości MBTI, określenie typu i wynikającego z niego potencjału w wymiarze zarządzania.
  • Elementy mediacji i negocjacji jako narzędzia skutecznej komunikacji w placówce.
Zapisz się

Wykładowcy na kierunku: Akademia Lidera Plus

Beata Kotlińska

Trener i coach w biznesie i edukacji od 2008 odpowiedzialna za tworzenie, koordynowanie i prowadzenie wielu projektów rozwojowych. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu zespołami oraz 5-letnie jako trener wewnętrzny w PZU.

Beata Kotlińska

Bolesław Kotliński

Trener od 2011 roku. Certyfikowany trener MBTI® (Kwestionariusz Typu Osobowości Myers-Briggs) oraz Thomas-Kilmann Instrument®. Mediator (Certyfikat Polskiego Centrum Mediacji). 10-letnie doświadczenie pracy w edukacji łączy z ponad 12-letnim doświadczeniem w Oxford University Press.

Bolesław Kotliński

Marta Bodziony

Absolwentka Szkoły Trenerów B.B. Kotlińscy I i II stopnia oraz Szkoły Coachingu B.B. Kotlińscy. Od 2015 roku dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. W swojej placówce wdraża rozwiązania, które służą uczeniu się. Ponadto wspiera rodziców w rozwoju ich kompetencji rodzicielskich w indywidualnym procesie coachingowym.

Marta Bodziony

Anna Śliwińska

Certyfikowana trenerka MTQ48 i MTQ Plus (badanie i budowanie odporności psychicznej), prowadzi konsultacje wyników badania odporności psychicznej. Jest certyfikowaną trenerką metody Points of You®, która pozwala klientom zmieniać perspektywę w celu poszerzenia pola możliwości życiowych. Coach ACC ICF, absolwentka Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

Anna Śliwińska

Bartosz Tymiński

Prowadzi zajęcia w Szkole Coachingu B.B.Kotlińscy i Szkole Trenerów B.B.Kotlińscy Psycholog z wieloletnim doświadczeniem (absolwent Psychologii Społecznej SWPS) Trener i Coach Clean Coaching, jest absolwentem Clean Coaching Polska oraz Coachingu relacji Richard Hyams. Prowadzi zajęcia w ramach studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (moduł Clean Coaching) Ukończył Szkołę Profesjonalnego Coachingu IPRI Kraków oraz wszystkie moduły Coachwise.

Bartosz Tymiński

Magdalena Mazur

Od 2007r. dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie. Członek zespołu doradczego przy Prezydencie Miasta Krakowa. Koordynuje projekty unijne, realizowane w ramach Erasmus+, m.in. Designing The Future, w ramach którego zorganizowała międzynarodową konferencję naukową Projektowanie przyszłości-wpływ nowoczesnych technologii na edukację.

Magdalena Mazur

Monika Ochyra

Monika Ochyra

Marcin Arent

Konsultant i trener biznesowy pracujący od 2004 roku na rynku usług rozwojowych dla najwiekszych polskich i międzynarodowych korporacji. Projektował i prowadził tam także kursy trenerskie.

Marcin Arent

WIDEOTEKA

Szczegóły dotyczące studiów

Wykładowcy

Zajęcia są realizowane przez wysoko wykwalifikowaną kadrę specjalistów, praktyków w partnerstwie z Szkołą Trenerów B.B. Kotlińscy.
Wśród kadry wykładowców m.in.:

Beata Kotlińska

  • Trener i coach w biznesie i edukacji od 2008 odpowiedzialna za tworzenie, koordynowanie i prowadzenie wielu projektów rozwojowych.
  • Posiada ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu zespołami oraz 5-letnie jako trener wewnętrzny w PZU.
  • Specjalizuje się w szkoleniach dla kadry zarządzającej i dla zespołów. Praktyk metody Action Learning®.
  • Absolwentka filologii romańskiej UAM w Poznaniu, studiów podyplomowych Akademia Trenera WSNHiD w Poznaniu oraz podyplomowych Coaching Profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
  • Autorka programu i koordynatorka Szkoły Trenerów B.B.Kotlińscy I i II Stopnia oraz Szkoły Coachingu B.B.Kotlińscy, w latach 2018-2023 zrealizowała z mężem ponad 30 edycji.
  • Prowadzi mentoring i superwizje dla trenerów w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, warsztatów i programów rozwojowych.

 

✔ Bolesław Kotliński

  • Trener od 2011 roku.
  • Certyfikowany trener MBTI® (Kwestionariusz Typu Osobowości Myers-Briggs) oraz Thomas-Kilmann Instrument®.
  • Mediator (Certyfikat Polskiego Centrum Mediacji).
  • 10-letnie doświadczenie pracy w edukacji łączy z ponad 12-letnim doświadczeniem w Oxford University Press.
  • Przeprowadził wiele programów dla zespołów, dotyczących komunikacji i sytuacji konfliktowych, a także projektów mających na celu rozwój kompetencji zarządczych wśród ich szefów.
  • Autor podręcznika dla dyrektorów szkół wydanego we wrześniu 2015 pod patronatem OSKKO pt.: STREFA SZEFA.
  • Wspólnie z żoną przeprowadził do tej pory ponad 70 edycji szkolenia STREFA SZEFA, w którym wzięło ok. 2000 managerów, szefów, liderów, dyrektorów.

 

✔ Marta Bodziony

  • Absolwentka Szkoły Trenerów B.B. Kotlińscy I i II stopnia oraz Szkoły Coachingu B.B. Kotlińscy.
  • Od 2015 roku dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. W swojej placówce wdraża rozwiązania, które służą uczeniu się. Ponadto wspiera rodziców w rozwoju ich kompetencji rodzicielskich w indywidualnym procesie coachingowym.
  • Prowadzi warsztaty dla nauczycieli i dyrektorów szkół, zapraszając ich do doświadczenia zmiany perspektywy myślenia o edukacji. Jako dyrektor szkoły ukazuje w praktyce, że zmiany, o których mówi są możliwe, a czasem nawet konieczne.
  • Absolwentka „Diagnozy klinicznej i psychoterapii” (SWPS we Wrocławiu).
  • Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych z zarządzania oświatą (NODN we Wrocławiu).

 

✔ Anna Śliwińska

  • Prowadzi zajęcia w Szkole Trenerów B.B.Kotlińscy I i II stopnia.
  • Certyfikowana trenerka MTQ48 i MTQ Plus (badanie i budowanie odporności psychicznej), prowadzi konsultacje wyników badania odporności psychicznej.
  • Jest certyfikowaną trenerką metody Points of You®, która pozwala klientom zmieniać perspektywę w celu poszerzenia pola możliwości życiowych.
  • Coach ACC ICF, absolwentka Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, prowadzi zajęcia w Szkole Trenerów I i II Stopnia B.B. Kotlińscy z tematyki coachingu.
  • Pracuje z uczestnikami warsztatów w tematach dotyczących szeroko rozumianej efektywności osobistej, komunikacji i budowania relacji, oddziaływania na ludzi oraz motywowania poprzez zrozumienie i dostarczanie wartości.
  • Jest autorką warsztatów i programów rozwojowych, które budują odporność psychiczną i pomagają oswoić stres. Szczególnie w kontekście profilaktyki wypalenia zawodowego wśród grup wysokiego ryzyka.

 

✔ Bartosz Tymiński

  • Prowadzi zajęcia w Szkole Coachingu B.B.Kotlińscy i Szkole Trenerów B.B.Kotlińscy
  • Psycholog z wieloletnim doświadczeniem (absolwent Psychologii Społecznej SWPS)
  • Trener i Coach Clean Coaching, jest absolwentem Clean Coaching Polska oraz Coachingu relacji Richard Hyams.
  • Prowadzi zajęcia w ramach studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (moduł Clean Coaching)
  • Ukończył Szkołę Profesjonalnego Coachingu IPRI Kraków oraz wszystkie moduły Coachwise.
  • Jest praktykiem Action Learning (WIAL POLAND).
  • Były prezes Polskiego Towarzystwa Superwizji Coachingu.

✔ Magdalena Mazur

  • Od 2007r. dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie
  • członek zespołu doradczego przy Prezydencie Miasta Krakowa. Koordynuje projekty unijne, realizowane w ramach Erasmus+, m.in. Designing The Future, w ramach którego zorganizowała międzynarodową konferencję naukową Projektowanie przyszłości-wpływ nowoczesnych technologii na edukację.
  • Prowadzi warsztaty, wykłady, webinary nt. funkcjonowania placówki oświatowej, zadań i obowiązków dyrektora, świadomego wdrażania mentoringu w szkole, awansu zawodowego, jakości pracy w oświacie, współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, dobrej i asertywnej komunikacji w szkole, pozyskiwania środków, oceny pracy nauczycieli, uczniów, Standardów ochrony małoletnich i inne.
  • Prowadzi mentoring indywidualny dla kandydatów na dyrektorów szkół, dyrektorów oraz nauczycieli

 

✔ mgr Monika Ochyra

 

✔ mgr Marcin Arent

  • Konsultant i trener biznesowy pracujący od 2004 roku na rynku usług rozwojowych dla największych polskich i międzynarodowych korporacji.
  • Ukończył Zaawansowany Kurs Trenera Biznesu w katowickim LABie.
  • W swojej pracy bazuje mocno na cyklu Kolba, określającego efektywne uczenie się dorosłych i poszerzenia pola możliwości życiowych.
Zapisz się

Harmonogram studiów

Harmonogram studiów


Terminy zjazdów:

1. 5-6.10.2024*
2. 19-20.10.2024
3. 9-10.11.2024
4. 7-8.12.2024
5. 11-12.01.2025
6. 25-26.01.2025
7. 22-23.02.2025
8. 8-9.03.2025
9. 12-13.04.2025
10. 10-11.05.2025*

*Pierwszy (5-6.10.2024) i ostatni (10-11.05.2025) zjazd odbywają się stacjonarnie.
Pozostałe zjazdy odbywają się online.

Zapisz się

Wymagania

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się
Skip to content