Płatności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z języka polskiego jako kolejnego przedmiotu.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień języka polskiego, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu historii literatury polskiej i powszechnej, gramatyki i kultury języka polskiego, stylistyki oraz analizy i interpretacji dzieła literackiego i tekstów kultury
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu historii literatury polskiej i powszechnej, gramatyki i kultury języka polskiego, stylistyki oraz analizy i interpretacji dzieła literackiego i tekstów kultury
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • zna historię literatury polskiej i wybrane elementy literatury powszechnej
  • zna problematykę, motywy i konteksty literatury dla dzieci i młodzieży
  • zna i rozumie zasady analizowania i interpretowania dzieł literackich na poszczególnych poziomach edukacji
  • zna i rozumie zasady analizowania i interpretowania tekstów kultury w kontekście nauczania języka polskiego na poszczególnych poziomach edukacji
  • ma wiedzę z zakresu gramatyki opisowej i kultury języka polskiego
  • ma wiedzę z zakresu praktycznej stylistyki
  • ma wiedzę o kulturze współczesnej
  • zna i rozumie zasady dydaktyki języka polskiego i literatury polskiej w szkole podstawowej
  • zna i rozumie zasady dydaktyki języka polskiego i literatury polskiej w szkole ponadpodstawowej
  • zna zasady stosowania dramy na lekcjach języka polskiego
  • zna i rozumie specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, z jakimi mogą się mierzyć uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych na lekcjach języka polskiego
  • zna metody aktywizujące wykorzystywane na lekcjach języka polskiego
  • ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu języka polskiego
  • zna i rozumie zasady metodyki i dydaktyki języka polskiego i literatury polskiej w szkole podstawowej
  • zna i rozumie znaczenie wiedzy polonistycznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu literatury polskiej i powszechnej i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży i powszechnej i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu analizy i interpretacji dzieła literackiego i powszechnej i przekazać ją uczniom. Potrafi samodzielnie analizować i intepretować dzieła literackie na poszczególnych poziomach edukacyjnych
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu literatury analizy i interpretacji tekstów kultury w kontekście języka polskiego i przekazać ją uczniom. Potrafi samodzielnie analizować i interpretować teksty kultury na poszczególnych poziomach edukacyjnych
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu gramatyki opisowej języka polskiego i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu kultury języka polskiego i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu praktycznej stylistyki i przekazać ją uczniom
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu wiedzy o kulturze współczesnej i przekazać ją uczniom
  • potrafi nauczać języka polskiego na poziomie szkoły podstawowej zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
  • potrafi nauczać języka polskiego na poziomie szkoły ponadpodstawowej zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
  • potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia z dramy na lekcjach języka polskiego
  • potrafi wykorzystać metody aktywizujące w nauczaniu języka polskiego
  • potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu języka polskiego
  • potrafi prowadzić lekcje z języka polskiego dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  • potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów językiem polskim oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z językiem polskim

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wartości wiedzy polonistycznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z języka polskiego wśród dzieci i młodzieży
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

PROGRAM STUDIÓW

  • Historia literatury polskiej z elementami literatury powszechnej
  • Główne problemy, motywy i konteksty literatura dla dzieci i młodzieży
  • Analiza i interpretacja dzieła literackiego na poszczególnych poziomach edukacyjnych
  • Analiza i interpretacja tekstów kultury w kontekście nauczania języka polskiego
  • Gramatyka opisowa języka polskiego
  • Kultura języka polskiego
  • Praktyczna stylistyka
  • Wiedza o kulturze współczesnej
  • Dydaktyka języka i literatury polskiej w szkole podstawowej
  • Dydaktyka języka i literatury polskiej w szkole ponadpodstawowej
  • Drama w nauczaniu języka polskiego
  • Metody aktywizujące na lekcjach języka polskiego
  • Specyficzne problemy w czytaniu i pisaniu
  • TIK w nauczaniu języka polskiego
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
• liczba godzin praktyki – 90 h

Zapisz się

WYMAGANIA

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

ŚWIADECTWO

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

DOKUMENTY DO POBRANIA

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content