Płatności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 364 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem kształcenia w zakresie studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I–III szkoły podstawowej w stopniu uwzględniającym możliwości poznawcze dzieci/uczniów.

KWALIFIKACJE I UMIEJĘTNOŚCI

  • wczesna nauka języka obcego w przedszkolu – realizacja obszaru 16, „Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym”, wskazanego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. „Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego”;
  • nauka języka obcego na pierwszym etapie edukacji – realizacja obszaru 2, „Język obcy nowożytny”, wskazanego w załączniku nr 2 podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (Dz.U. 2014, poz. 803);
  • przygotowanie do pracy nauczyciela zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450), załącznik 1.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • uzupełnianie kwalifikacji nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – osiągnięcie przez uczestnika odpowiedniego poziomu językowego (B2);
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z nauczaniem języka obcego dzieci i uczniów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności dzieci i uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań dzieci i uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

zakresie wiedzy

  • zna język obcy angielski na wymaganym poziomie
  • ma wiedzę z zakresu glottodydaktyki
  • zna elementy historii i kultury krajów anglojęzycznych
  • ma wiedzę z zakresu przedmiotowo-językowego
  • ma wiedzę z zakresu angielskiej literatury dla dzieci i storytellingu w edukacji językowej
  • ma wiedzę dotyczącą tego, jak należy dostosować działania edukacyjne do potrzeb dzieci oraz jak wyrównywać szanse edukacyjne uczniów
  • ma wiedzę z zakresu roli literatury, sztuki i przyrody w nauczaniu języka angielskiego
  • zna podstawę programową w nauczaniu języka angielskiego na i etapie edukacji
  • zna metodykę nauczania języka angielskiego
  • zna sposoby kształtowania u dzieci umiejętności społecznych
  • zna trudności w uczeniu się języka angielskiego i sposoby radzenia sobie z trudnościami uczniów
  • rozumie rolę gier i zabaw, muzyki i tańca w nauczaniu języka angielskiego
  • rozumie rolę techniki i plastyki w nauczaniu języka angielskiego
  • rozumie rolę multimediów i komputerów w nauczaniu języka angielskiego
  • zna zasady tworzenia programów z zakresu wczesnego nauczania języka angielskiego

w zakresie umiejętności

  • potrafi biegle posługiwać się językiem angielskim zgodnie z osiągniętym poziomem znajomości tego języka
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu glottodydaktyki w procesie edukacji językowej
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu historii i kultury krajów anglojęzycznych w procesie edukacji i przekazać tę wiedzę dzieciom
  • potrafi nauczać języka angielskiego od podstaw i samodzielnie planować kolejne etapy prowadzonych zajęć
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu angielskiej literatury dla dzieci i storytellingu w prowadzonych przez siebie działaniach edukacji językowej
  • potrafi dostosować działania z zakresu edukacji językowej do możliwości i potrzeb dzieci
  • potrafi podejmować działania w celu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci podczas nauki języka angielskiego
  • potrafi wykorzystać literaturę i sztukę w procesie nauczania języka angielskiego
  • potrafi wykorzystać przyrodę w procesie nauczania języka angielskiego
  • potrafi wykorzystać zasady metodyki nauczania języka angielskiego w procesie edukacji językowej
  • potrafi prowadzić zajęcia z edukacji językowej w sposób zgodny z wymogami podstawy programowej dotyczącej nauczania języka obcego (angielskiego / niemieckiego) na i etapie edukacji
  • potrafi kształtować u dzieci umiejętności społeczne
  • potrafi rozpoznać u dzieci trudności w uczeniu się języka angielskiego i zaplanować oraz wdrożyć działania na rzecz zapobiegania takim trudnościom lub radzeniu sobie z nimi
  • potrafi wykorzystać elementy gier i zabaw oraz muzyki i tańca w procesie nauczania języka angielskiego
  • potrafi wykorzystać elementy technik plastycznych w procesie nauczania języka obcego angielskiego
  • potrafi wykorzystać elementy technik multimedialnych i komputerowych w procesie nauczania języka obcego angielskiego
  • potrafi wykorzystać elementy działalności technicznej w procesie nauczania języka obcego angielskiego
  • potrafi tworzyć programy z zakresu wczesnego nauczania języka angielskiego

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest gotów do podejmowania się zadań i obowiązków dydaktycznych oraz wychowawczych spoczywających na nauczycielu
  • Jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi i dorosłymi
  • Jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • Jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
  • Jest uwrażliwiony na szczególne potrzeby wychowawcze i edukacyjne poszczególnych uczniów
  • Jest świadom odpowiedzialności, jaka spoczywa na szkole jako instytucji inicjującej, wspierającej i aktywizującej zainteresowanie najmłodszych dzieci językiem obcym oraz własnego miejsca jako nauczyciela w tych działaniach, a także znaczenia, jakie we współczesnym świecie i współczesnym szkolnictwie ma nauczanie języka obcego na wczesnych etapach edukacji

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów

  • Glottodydaktyka
  • Lektorat języka angielskiego / niemieckiego
  • Elementy historii i kultury krajów anglojęzycznych / niemieckojęzycznych
  • Anglojęzyczna / Niemieckojęzyczna literatura dla dzieci i storytelling w nauczaniu języka angielskiego / niemieckiego
  • CLIL (Content & Language Integrated Learning) Kształcenie przedmiotowo-językowe
  • Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb dziecka
  • Warsztaty metodyczne: literatura i sztuka w nauczaniu języka angielskiego / niemieckiego
  • Warsztaty metodyczne: przyroda w nauczaniu języka angielskiego / niemieckiego
  • Podstawa programowa w nauczaniu języka angielskiego / niemieckiego na I etapie edukacyjnym
  • Metodyka nauczania języka angielskiego – metody, zasady, formy
  • Warsztaty metodyczne: kształtowanie umiejętności społecznych dzieci
  • Trudności w uczeniu się języka angielskiego: profilaktyka, diagnoza, pomoc
  • Warsztaty metodyczne: gry i zabawy oraz piosenka i taniec w nauczaniu języka angielskiego / niemieckiego
  • Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci
  • Warsztaty metodyczne: techniki plastyczne w nauczaniu języka angielskiego
  • Warsztaty metodyczne: techniki multimedialne i komputerowe w nauczaniu języka angielskiego
  • Warsztaty metodyczne: działalność techniczna i konstrukcyjna w nauczaniu języka angielskiego
  • Warsztaty metodyczne: tworzenie programów w zakresie wczesnej nauki języka obcego angielskiego
  • BHP
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• Studia podyplomowe 3 semestralne – 464 godziny
• Liczba godzin praktyki – 90 godzin

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania z naszej strony)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1

 

Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content