Informacje

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 650 godzin zajęć (w tym 180h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów Diagnoza, terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna z arteterapią jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy diagnostycznej, terapeutycznej i rewalidacyjnej w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania o charakterze terapeutycznym oraz do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami i ich rodzinami oraz do wykorzystywania arteterapii w procesie terapeutycznym.

Słuchacz zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające prowadzenie diagnozy i terapii wybranych grup wiekowych i osób ze specyficznymi trudnościami. Dzięki pogłębionej wiedzy słuchacz będzie lepiej rozumiał przyczyny występowania rozmaitych zaburzeń, uzależnień, trudności w nauce, będzie potrafił diagnozować poszczególne zaburzenia i trudności oraz dobierać odpowiednie formy terapii, w tym będzie szczególnie przygotowany do wykorzystywania arteterapii w procesie terapeutycznym.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Wykładowcy na kierunku z Biblitekoznawstwa z informacją naukową

cb

Oligofrenopedagog, ratownik medyczny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej a także specjalista w zakresie edukacji i rewalidacji uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zainteresowania naukowe • pedagogika ogólna (ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki teoretycznie zorientowanej i pedagogiki praktycznie zorientowanej), • dydaktyka ogólna (ze szczególnym uwzględnieniem: kształcenia przez badanie, czynników efektywności kształcenia, humanistycznego i prakseologicznego toku procesu dydaktycznego), metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych (ze szczególnym uwzględnieniem badań empirycznych ilościowych i jakościowych). • Edukacja pierwszej pomocy przedmedycznej.

Maja Kszuk

Irena Juszczyk

filolożka języka polskiego, bibliotekarka, edukatorka, organizatorka wydarzeń, absolwentka Programu Liderskiego PAFW Od 20 lat pracuje w Miejskiej Bibliotece w Szczecinie. Zaangażowana członkini Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Okręg Zachodniopomorski (członkini Zarządu), radna Osiedla Drzetowo-Grabowo w Szczecinie, założycielka Stowarzyszenia Przystań.Wartości. Dwukrotnie wyróżniona w Konkursie Zachodniopomorski Bibliotekarz Roku oraz w Konkursie im. Olgi Rok. Zwolenniczka ustawicznego kształcenia i pracy w oparciu o pozytywne wartości.

Irena Juszczyk

Mirosława Bloch

Pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta. Prowadzi diagnozę i terapię metodą Integracji Sensorycznej, terapię ręki, gimnastykę korekcyjną. Wykładowca na kierunku „Integracja Sensoryczna” w Collegium Balticum. Autorka badań i publikacji w specjalistycznych wydawnictwach naukowych.

Mirosława Bloch

Elwira Szymula Szlezyngier

Logopeda, pedagog terapeuta z wieloletnim doświadczeniem. Moje działania obejmują między innymi terapię opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń artykulacyjnych / wad wymowy oraz wszelkie działania nastawione na wszystkie sfery poznawcze dziecka, które mają wpływ na rozwój języka. Prywatnie, wielbicielka literatury i dobrej kuchni

Elwira Szymula-Slezyngier

Urszula Morcinek

Pedagog specjalny ze specjalnością Oligofrenopedagogiki oraz Diagnozy i Terapii Pedagogiczne, szczególnie wobec uczniów ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się. Nauczyciel akademicki

Urszula Morcinek

cb

Koordynator studiów podyplomowych

Magdalena Woszczynska

Cele szczegółowe:

  • pogłębienie i uzupełnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności diagnostycznych, terapeutycznych i rewalidacyjnych z obszaru diagnozy i terapii różnorodnych zaburzeń w nauce, komunikacji językowej, zachowaniu, pracy z dziećmi i młodzieżą o specyficznych trudnościach w nauce oraz terapii rodzin oraz osób z uzależnieniami
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności diagnostyczne, terapeutyczne i rehabilitacyjne, takie jak: komunikacja, mediacje, terapia zabawą, techniki relaksacyjne, które przygotują uczestników do budowania pozytywnych kontaktów z dziećmi i ich rodzinami i umożliwią prawidłowe, skuteczne prowadzenie całego procesu terapeutycznego, rewalidacja indywidualna wybranych niepełnosprawności
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności z zakresu arteterapii: kreacji plastycznej, teatroterapii, biblioterapii, kinezjoterapii
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności diagnostyczne, terapeutyczne i rewalidacyjne niezbędne do prowadzenia zajęć z diagnozy, terapii pedagogicznej i rewalidacji w przedszkolach, szkołach, placówkach edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach szkolno-wychowawczych, organizacjach pozarządowych skupiających dzieci i młodzież o specyficznych trudnościach w nauce i w zachowaniu

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • zna wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej, psychiatrii i neuropsychologii dziecięcej, psychologii rozwojowej i klinicznej, diagnozy psychopedagogicznej, terapii rodziny
  • zna prawo oświatowe oraz zasady profilaktyki uzależnień i problemów dzieci i młodzieży
  • zna metodykę prowadzenia terapii i rewalidacji oraz alternatywne metody pracy terapeutycznej, zasady organizacji i prowadzenia procesu terapeutycznego
  • ma wiedzę z zakresu dydaktyki specjalnej diagnostyki w pedagogice specjalnej
  • zna zasady wspomagania predyspozycji i uzdolnień dzieci, młodzieży i dorosłych
  • zna rolę terapii pedagogicznej w procesie edukacyjnym i wychowawczym oraz zasady pracy terapeutycznej oraz rolę i sposób prowadzenia pracy terapeutycznej w rewalidacji
  • zna podstawy i zasady rewalidacji oraz zna metodykę działań rehabilitacyjnych
  • zna sposoby rewalidacji indywidualnej osób z wybranymi niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz osób z wybranymi niepełnosprawnościami fizycznymi
  • zna techniki integracji i komunikacji w grupie, mediacje interwencyjne w sytuacjach kryzysowych
  • zna prawne podstawy rewalidacji indywidualnej oraz prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami
  • ma wiedzę z zakresu medycznych aspektów rewalidacji indywidualnej oraz poradnictwo rehabilitacyjnego oraz prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w rewalidacji indywidualnej
  • zna podstawy logopedii i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
  • zna zasady wczesnej interwencji u dzieci z przewlekłą chorobą somatyczną i niepełnosprawnością ruchową
  • zna zasady diagnozy i terapii dzieci ze specjalnymi problemami: z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią, z trudnościami w nauce matematyki, z zaburzeniami rozwoju ruchowego, z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego oraz ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
  • zna metodykę pracy reedukacyjnej – zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
  • zna techniki relaksacyjne i socjoterapeutyczne oraz zasady terapii zabawą i rozumie jej rolę w działaniach terapeutycznych
  • ma wiedzę z zakresu arteterapii
  • zna zasady stymulacji i integracji sensoryczno-motorycznej
  • zna rolę terapii zajęciowej w rewalidacji

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać znajomość pedagogiki specjalnej w praktyce zawodowej, pracować z dziećmi o różnych specjalnych potrzebach oraz wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę i narzędzia z zakresu psychologii rozwojowej i psychologii klinicznej
  • potrafi wykonywać zadania z zakresu terapii pedagogicznej z rewalidacją zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, prowadzić działania z zakresu terapii pedagogicznej i rewalidacji zgodnie z ich metodyką, korzystać w alternatywnych metod pracy terapeutycznej podczas pracy z podopiecznymi, przeprowadzić diagnozę psychopedagogiczną oraz przeprowadzić terapię rodziny
  • potrafi zdiagnozować i ocenić przyczyny szkolnych niepowodzeń u dzieci oraz zaplanować i zrealizować działania, które będą miały na celu im przeciwdziałać lub wspierać dziecko dotknięte tymi niepowodzeniami
  • potrafi realizować działania z zakresu profilaktyki uzależnień i problemów dzieci i młodzieży, komunikować z grupą, prowadzić działania na rzecz integracji w grupie, prowadzić mediacje interwencyjne w sytuacjach kryzysowych oraz oceniać i rozwijać swoje umiejętności wychowawcze, w tym potrafi rozwiązywać konflikty między osobami i grupami podczas swojej pracy zawodowej
  • potrafi prowadzić terapię dla dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego, terapię dla dzieci z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią, terapię dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, terapię dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego oraz terapię dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki
  • potrafi prowadzić działania rewalidacyjne, łączyć działania terapeutyczne i rewalidacyjne oraz wykorzystywać w praktyce i rozwijać swój warsztat umiejętności terapeutycznych
  • potrafi prowadzić rewalidację indywidualną osób z wybranymi niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz osób z wybranymi niepełnosprawnościami fizycznymi
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu dydaktyki specjalnej i diagnostyki w pedagogice specjalnej
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu psychiatrii i neuropsychologii dziecięcej, wiedzę z zakresu logopedii i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej oraz wiedzę z zakresu prawnych aspektów funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami. Potrafi prowadzić procesy z zakresu diagnozy, terapii i rewalidacji zgodnie z przepisami prawa
  • potrafi prowadzić działania z zakresu diagnozy i wspomagania predyspozycji i uzdolnień, organizować i prowadzić proces terapeutyczny, prowadzić rewalidację indywidualną, wykorzystywać terapię pedagogiczną w działaniach rewalidacyjnych oraz wykorzystywać wiedzę z zakresu medycznych aspektów rewalidacji
  • potrafi prowadzić działania z zakresu poradnictwa rehabilitacyjnego
  • potrafi prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w rewalidacji indywidualnej, prowadzić wczesną interwencję u dzieci z przewlekłą chorobą somatyczną i niepełnosprawnością ruchową oraz prowadzić pracę reedukacyjną – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zgodnie z ich metodyką
  • potrafi prowadzić terapię zabawą
  • potrafi prowadzić zajęcia relaksacyjne i socjoterapeutyczne oraz wykorzystywać w tym celu odpowiednie techniki
  • potrafi prowadzić działania z zakresu arteterapii (takie jak: kreacja plastyczna, teatroterapia, biblioterapia, kinezjoterapia
  • potrafi wykorzystać w praktyce zasady stymulacji i integracji sensoryczno-motorycznej
  • potrafi prowadzić terapię zajęciową w ramach rewalidacji

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności podczas pracy z dziećmi o różnych zaburzeniach i trudnościach oraz z rodzicami tych dzieci, otwarty na nowe wyzwania i wrażliwy na problemy oraz potrzeby swoich podopiecznych
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków oraz przestrzegania zasad etyki i prawa regulujących pracę pedagoga
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów

  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Podstawy psychologii rozwojowej, klinicznej i psychopatologii
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Podstawy psychiatrii i neuropsychologii dziecięcej
  • Diagnoza psychofizyczna dzieci i młodzieży
  • Diagnoza i wspomaganie predyspozycji i uzdolnień
  • Techniki integracji i komunikacji w grupie, mediacje interwencyjne w sytuacjach kryzysowych
  • Organizacja i prowadzenie procesu terapeutycznego
  • Elementy logopedii i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
  • Podstawy terapii pedagogicznej
  • Prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami
  • Profilaktyka uzależnień i problemów dzieci i młodzieży
  • Medyczne aspekty rewalidacji indywidualnej
  • Prawne podstawy rewalidacji indywidualnej
  • Wprowadzenie do zasad rewalidacji indywidualnej
  • Terapia pedagogiczna w rewalidacji indywidualnej
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w rewalidacji indywidualnej
  • Poradnictwo rehabilitacyjne
  • Wczesna interwencja u dzieci z przewlekłą chorobą somatyczną i niepełnosprawnością ruchową
  • Diagnoza i terapia dzieci z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią
  • Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami rozwoju ruchowego
  • Metodyka pracy reedukacyjnej – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Terapia pedagogiczna dzieci trudnościami w nauce matematyki
  • Terapia pedagogiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego
  • Terapia rodziny – poradnictwo, konsultacje, warsztaty i szkolenia
  • Terapia zabawą
  • Techniki relaksacyjne i socjoterapeutyczne
  • Metodyka działań rehabilitacyjnych
  • Terapia dziecka ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
  • Warsztat umiejętności arteterapeutycznych – kreacja plastyczna, teatroterapia, biblioterapia, kinezjoterapia
  • Elementy stymulacji i integracji sensoryczno-motorycznej
  • Rola terapii zajęciowej w rewalidacji. Warsztaty terapii zajęciowej
  • Rewalidacja indywidualna osób z wybranymi niepełnosprawnościami intelektualnymi
  • Rewalidacja indywidualna osób z wybranymi niepełnosprawnościami fizycznymi
  • Warsztat umiejętności terapeutycznych
  • Praktyki zawodowe

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 650 h
• liczba godzin praktyki – 180 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA: Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.).

Skip to content