Informacje

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 360 godzin zajęć (w tym 90h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów podyplomowych na kierunku geografia dla nauczycieli jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania geografii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z geografii jako kolejnego przedmiotu.

Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień geografii, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu geografii, edukacji ekologicznej, hydrologii, klimatologii, kartografii
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu geografii, edukacji ekologicznej, hydrologii, klimatologii, kartografii
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • wiedzę z zakresu astronomii, kartografii szkolnej, geologii, geomorfologii i klimatologii
  • zna wybrane dziedziny geografii, w tym geografię społeczno-ekonomiczną, regionalna, fizyczną
  • ma wiedzę z zakresu teledetekcji i hydrologii
  • ma wiedzę z zakresu geografii Polski
  • zna podstawy edukacji ekologicznej
  • ma wiedzę z zakresu dydaktyki geografii i metodyki edukacji geograficznej
  • ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowej i nowych mediów w nauczaniu geografii
  • zna kompetencje kluczowe w nauczaniu geografii
  • zna zasady tworzenia, realizowania i oceniania projektów edukacyjnych z zakresu geografii

w zakresie umiejętności

  • potrafi przekazywać wiedzę z zakresu geografii i nauk z nią powiązanych
  • potrafi przekazywać wiedzę z zakresu geografii Polski
  • potrafi rozbudzać zainteresowanie ucznia zagadnieniami geograficznymi i wspierać uczniów z trudnościami w zakresie przyswajania wiedzy geograficznej
  • potrafi prowadzić działania z zakresu edukacji ekologicznej
  • potrafi prowadzić działania dydaktyczne z zakresu geografii zgodnie z podstawą programową i wymogami programu szkolnego
  • potrafi wykorzystać technologie informacyjne i nowe media w prowadzeniu lekcji i zajęć z geografii
  • potrafi wykorzystać w praktyce dydaktycznej kompetencje kluczowe w nauczaniu geografii
  • potrafi przekazywać wiedzę z zakresu geografii w sposób skuteczny, jasny, dostosowany do możliwości i potrzeb uczniów na danym etapie edukacyjnym
  • potrafi współpracować z nauczycielami innych przedmiotów, pedagogami, rodzicami i uczniami

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom wartości wiedzy geograficznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z geografii wśród dzieci i młodzieży
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
  • jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów podyplomowych Geografia

  • Astronomiczne podstawy geografii
  • Kartografia szkolna
  • Podstawy geologii
  • Geomorfologia
  • Klimatologia
  • Geografia społeczno-ekonomiczna
  • Hydrologia
  • Teledetekcja środowiska
  • Geografia regionalna świata
  • Geografia fizyczna Polski
  • Geografia społeczno-ekonomiczna Polski
  • Edukacja ekologiczna
  • Dydaktyka i metodyka nauczania geografii na poszczególnych etapach edukacji
  • TIK w nauczaniu geografii
  • Kompetencje kluczowe w nauczaniu geografii
  • Warsztaty laboratoryjne i terenowe
  • Praktyki

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h
• liczba godzin praktyki – 90 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).

Skip to content