Płatności

435 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10

200 zł

Opłata wpisowa

3

Liczba semestrów

Inne opcje:

– Istnieje możliwość wyboru płatności
semestralnej bądź jednorazowej
– Istnieje możliwość zmiany płatności
ze względu na dofinansowania

  • – 630 godzin zajęć (w tym 180h praktyk)
  • – kierunek kończy się egzaminem
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy o charakterze resocjalizacyjnym i profilaktycznym w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących tego typu działania, do pracy w ośrodkach zajmujących się zwalczaniem uzależnień, ośrodkach pomocy rodzinie, w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych, wychowawczych i wspomagających.

Uczestnik zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające prowadzenie działań resocjalizacyjnych oraz działań z zakresu profilaktyki uzależnień. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny powstawania uzależnień wśród młodszych i starszych członów społeczeństwa, występowania przestępczości nieletnich i przestępczości dorosłych, będzie potrafił diagnozować grupy zagrożone przez przestępczość i uzależnienia, a także będzie przygotowany do dobierania odpowiednich form terapii i prowadzenia zajęć o charakterze resocjalizacyjnym i profilaktycznym.

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

20% zniżki

w czesnym

  • dla studentów i absolwentów CB ANS od 2023 roku* **

0 zł opłaty

wpisowej zamiast 200 zł

  • dla absolwentów Collegium Balticum

10% zniżki

dla absolwentów Collegium Balticum w latach 2016-2022r

* promocje nie łączą się ze sobą
** nie dotyczy kierunków: IS, Ajurweda, Akademia Lidera Plus, Zarz.bezp. w org., Medyczny Trener
(te kierunki:  0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)

zapisy na studia

Cele szczegółowe:

  • pogłębienie i uzupełnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności edukacyjnych i wychowawczych z zakresu resocjalizacji i profilaktyki uzależnień w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi dotkniętymi zachowaniami przestępczymi, uzależnieniami, problemami niedostosowania społecznego
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności wychowawcze i terapeutyczne, takie jak: komunikacja, mediacje, terapia uzależnień, streetworking, które przygotują uczestników do budowania pozytywnych kontaktów z osobami dotkniętymi różnorodnymi niedostosowaniami społecznymi i umożliwią prawidłowe, skuteczne prowadzenie całego procesu profilaktycznego lub resocjalizacyjnego
  • wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności edukacyjne wychowawcze niezbędne do prowadzenia zajęć z zakresu resocjalizacji i profilaktyki uzależnień w, szkołach, placówkach edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach szkolno-wychowawczych, organizacjach pozarządowych wspierających osoby ze środowisk zagrożonych patologią, w instytucjach resocjalizacyjnych, penitencjarnych i placówkach pomocy rodzinie

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • zna podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, wybrane systemy resocjalizacji, wybrane zagadnienia z zakresu psychologii i psychiatrii, zasady i metody pomocy postpenitencjarnej, wybrane zagadnienia i narzędzia komunikacji, mediacji i negocjacji
  • zna społeczne i prawne uwarunkowania niedostosowania społecznego, subkultur i zagrożenia patologią
  • zna zjawisko uzależnień, zna działania z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii wybranych typów uzależnień uzależnień
  • zna i rozumie zagrożenia suicydalne i działania prewencyjne z tym związane
  • zna zjawisko mobbingu i działania związane z diagnozą i zapobieganiem mobbingowi w miejscu pracy
  • zna prawo rodzinne i opiekuńcze
  • zna metodykę pracy resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej
  • zna zjawisko cyberuzależnienia, metody zapobiegania mu i leczenia podczas terapii
  • ma wiedzę z zakresu dydaktyki specjalnej i diagnostyki w pedagogice specjalnej
  • zna aksjologiczne podstawy resocjalizacji
  • zna prawne i społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w działaniach pedagogicznych i rozumie relacje między pedagogiką resocjalizacyjną a edukacją
  • ma wiedzę dotyczącą subkultur młodzieżowych
  • zna i rozumie zasady i narzędzia diagnozy psychopedagogicznej w resocjalizacji

w zakresie umiejętności

  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, systemów resocjalizacji, psychologii i psychiatrii w pracy resocjalizacyjnej, komunikacji, mediacji i negocjacji w pracy resocjalizacyjnej
  • potrafi udzielać pomocy postpenitencjarnej
  • potrafi pracować z osobami dotkniętymi niedostosowaniem społecznym, patologią oraz osobami z różnych subkultur
  • potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu niedostosowania społecznego w celu doskonalenia prowadzonych przez siebie działań resocjalizacyjnych
  • potrafi pracować z osobami dotkniętymi różnymi uzależnieniami, prowadzić diagnozę i terapię takich osób
  • potrafi planować i realizować działania z zakresu profilaktyki uzależnień
  • potrafi prowadzić działania z zakresu zapobiegania zachowaniom suicydalnym
  • potrafi prowadzić działania z zakresu zapobiegania lub leczenia cyberuzależnień
  • potrafi prowadzić działania z zakresu pracy resocjalizacyjnej zgodnie z metodyką tej pracy
  • potrafi prowadzić działania z zakresu pracy opiekuńczo-wychowawczej zgodnie z metodyką tej pracy
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego
  • potrafi rozpoznać, zdiagnozować mobbing, prowadzić działania zapobiegające mu lub uwalniające od mobbingu w miejscu pracy
  • potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu dydaktyki specjalnej i diagnostyki w pedagogice specjalnej
  • potrafi wykorzystać w praktyce znajomość aksjologicznych podstaw resocjalizacji
  • potrafi wykorzystać w praktyce prawne i społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w działaniach pedagogicznych i relacje między pedagogiką resocjalizacyjną a edukacją
  • potrafi pracować z młodzieżą należącą do subkultur młodzieżowych oraz wykorzystać w praktyce pedagogicznej znajomość młodzieżowych subkultur
  • potrafi przeprowadzić diagnozę psychopedagogiczną na potrzeby działań z zakresu resocjalizacji

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności zawodowej, gotów do podejmowania nowych wyzwań i udzielania wsparcia podopiecznym
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec podopiecznych
  • przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie

Szczegóły dotyczące studiów

Program studiów

  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Aksjologiczne podstawy resocjalizacji
  • Pedagogika resocjalizacyjna
  • Europejski system resocjalizacji
  • Psychologia kliniczna i psychiatria
  • Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagogicznej
  • Uzależnienia – istota i diagnoza
  • Diagnoza i zapobieganie mobbingowi i uzależnieniu od pracy
  • Prawo rodzinne i opiekuńcze
  • Subkultury młodzieżowe
  • Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji
  • Dewiacje społeczne i niedostosowanie społeczne
  • Pedagogika resocjalizacyjna a edukacja
  • Komunikacja interpersonalna
  • Prewencja zachowań suicydalnych
  • Metodyka pracy resocjalizacyjnej
  • Metodyka pracy w placówkach resocjalizacyjnych
  • Metodyka pracy w środowiskach otwartych
  • Metody pracy resocjalizacyjnej za pomocą sportu i sztuki
  • Streetworkerzy i pedagodzy podwórka
  • Terapia uzależnień
  • Profilaktyka uzależnień od alkoholu i narkotyków
  • Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • Metody i techniki terapeutyczne w pracy z grupą zagrożoną cyberuzależnieniem
  • Techniki negocjacji i mediacji
  • Pomoc postpenitencjarna
  • Praktyki zawodowe

CZAS TRWANIA STUDIÓW:
• studia podyplomowe, 3 semestry – 630 h
• liczba godzin praktyki – 180 h

Zapisz się

Wymagania

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu
Zapisz się

Świadectwo

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

Zapisz się

Dokumenty do pobrania

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Zapisz się

PODSTAWA PRAWNA:

Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 3, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka).

Skip to content