Studia podyplomowe z matematyki dla nauczycieli mają na celu nie tylko umożliwienie zdobycia dodatkowych kwalifikacji, ale również zainspirowanie do innowacyjnego nauczania matematyki.
Matematyka – studia podyplomowe przygotowują merytorycznie i praktycznie uczestników do nauczania matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Celem jest nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z matematyki jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień matematyki do nauczania przedmiotu, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Adresaci studiów
Uczestnikami podyplomowych studiów matematycznych dla nauczycieli” mogą zostać posiadający przygotowanie pedagogiczne absolwenci studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich, którzy są zainteresowani uzyskaniem uprawnień do prowadzenia zajęć szkolnych z kolejnego przedmiotu.
Promocje
Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.
20% zniżki
w czesnym
dla studentów Collegium Balticum ANS, oraz absolwentów, którzy w tym samym roku kalendarzowym ukończyli studia licencjackie, magisterskie lub podyplomowe.
0 zł opłaty
wpisowej zamiast 200 zł
dla absolwentów Collegium Balticum ANS do roku 2016r.
10% zniżki
w czesnym dla absolwentów Collegium Balticum ANS w latach 2017-2024r.
Opłata wpisowa – 200 zł
* promocje nie łączą się ze sobą ** nie dotyczy kierunków: Integracja Sensoryczna, Ajurweda, Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacji (**te kierunki: 0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)
Cele szczegółowe:
wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu arytmetyki, algebry, analizy matematycznej, logiki, geometrii, rachunku prawdopodobieństwa
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu arytmetyki, algebry, analizy matematycznej, logiki, geometrii, rachunku prawdopodobieństwa
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości
Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy
Ma wiedzę z zakresu analizy matematycznej, geometrii, algebry i arytmetyki
Zna elementy logiki i teorii mnogości
Ma wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
Ma wiedzę z zakresu nauczania matematyki – zna metodykę i praktyczne aspekty dydaktyki
Ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu matematyki
Ma wiedzę z zakresu kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki
Zna i rozumie znaczenie wiedzy matematycznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w zakresie umiejętności
potrafi wykonywać działania z zakresu analizy matematycznej oraz przekazać wiedzę z zakresu analizy matematycznej
potrafi wykonywać działania z zakresu arytmetyki i algebry oraz przekazać wiedzę z zakresu arytmetyki i algebry
potrafi wykonywać działania z zakresu logiki i teorii mnogości oraz przekazać wiedzę z zakresu logiki i teorii mnogości
potrafi wykonywać działania z zakresu geometrii oraz przekazać wiedzę z zakresu geometrii
potrafi wykonywać działania z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki oraz przekazać wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
potrafi nauczać matematyki zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu matematyki
potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki
potrafi prowadzić lekcje z matematyki dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów matematyką oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z matematyką
w zakresie kompetencji społecznych
jest świadom wartości wiedzy matematycznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z matematyki wśród dzieci i młodzieży
jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Szczegóły dotyczące studiów z Matematyki
Program studiów
Analiza matematyczna
Arytmetyka i algebra z elementami dydaktyki
Elementy logiki i teorii mnogości
Geometria z elementami dydaktyki
Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
Dydaktyka i metodyka nauczania matematyki na poszczególnych etapach edukacji
TIK w nauczaniu matematyki
Kompetencje kluczowe w nauczaniu matematyki
Praktyki
CZAS TRWANIA STUDIÓW: • studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h • liczba godzin praktyki – 90 h
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).