Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z chemii jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień , a także wiedzę i umiejętności z zakresu chemii, dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Adresaci studiów:
Uczestnikami podyplomowych studiów „Chemia dla nauczycieli” mogą zostać posiadający przygotowanie pedagogiczne absolwenci studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich, którzy są zainteresowani uzyskaniem uprawnień do prowadzenia zajęć szkolnych z kolejnego przedmiotu.
Promocje
Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.
20% zniżki
w czesnym
dla studentów Collegium Balticum ANS, oraz absolwentów, którzy w tym samym roku kalendarzowym ukończyli studia licencjackie, magisterskie lub podyplomowe.
0 zł opłaty
wpisowej zamiast 200 zł
dla absolwentów Collegium Balticum ANS do roku 2016r.
10% zniżki
w czesnym dla absolwentów Collegium Balticum ANS w latach 2017-2024r.
Opłata wpisowa – 200 zł
* promocje nie łączą się ze sobą ** nie dotyczy kierunków: Integracja Sensoryczna, Ajurweda, Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacji (**te kierunki: 0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)
Cele szczegółowe:
wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu chemii i edukacji ekologicznej
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu chemii i edukacji ekologicznej
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości
Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy
zna wybrane zagadnienia z chemii organicznej i nieorganicznej, chemii ogólnej, chemii analitycznej
ma wiedzę z zakresu chemii fizycznej, jądrowej, chemii środowiska
ma wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej
ma wiedzę z zakresu chemii stosowania i zarządzania chemikaliami
zna i rozumie zasady prowadzenia warsztatów laboratoryjnych z chemii
zna dydaktykę i metodykę nauczania chemii
ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu chemii
ma wiedzę z zakresu kompetencji kluczowych w nauczaniu chemii
zna i rozumie znaczenie wiedzy chemicznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w zakresie umiejętności
potrafi wykonywać działania z zakresu chemii ogólnej oraz przekazać wiedzę z zakresu chemii ogólnej
potrafi wykonywać działania z zakresu chemii organicznej i nieorganicznej oraz przekazać wiedzę z zakresu chemii organicznej i nieorganicznej
potrafi wykonywać działania z zakresu chemii fizycznej, jądrowej i analitycznej oraz przekazać wiedzę z zakresu chemii fizycznej, jądrowej i analitycznej
potrafi wykonywać działania z zakresu chemii stosowania i zarządzania chemikaliami oraz przekazać wiedzę z zakresu chemii stosowania i zarządzania chemikaliami
potrafi wykonywać działania z zakresu chemii środowiska oraz przekazać wiedzę z zakresu chemii środowiska
potrafi wykonywać działania z zakresu edukacji ekologicznej oraz przekazać wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej
potrafi zaplanować, zrealizować i ocenić przeprowadzenie warsztatów laboratoryjnych z chemii
potrafi nauczać chemii zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu chemii
potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe w nauczaniu chemii
potrafi prowadzić lekcje z chemii dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów chemią oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z chemią
w zakresie kompetencji społecznych
jest świadom wartości wiedzy chemicznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z chemii wśród dzieci i młodzieży
jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Szczegóły dotyczące studiów
Program studiów chemia studia podyplomowe
Chemia ogólna i nieorganiczna
Chemia organiczna
Chemia fizyczna
Chemia jądrowa
Chemia analityczna
Chemia stosowania i zarządzania chemikaliami
Podstawy chemii środowiska
Edukacja ekologiczna
Dydaktyka i metodyka nauczania chemii
TIK w nauczaniu chemii
Kompetencje kluczowe w nauczaniu chemii
Warsztaty laboratoryjne
Praktyki
CZAS TRWANIA STUDIÓW: • studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h • liczba godzin praktyki – 90 h
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).