Opłaty

550zł

studia stacjonarne (miesięcznie)

550zł

studia niestacjonarne (miesięcznie)

Pedagogika jednolita magisterska 5 letnia nauczycielska

Kierunek pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna dotychczas realizowany był jako specjalność na kierunku pedagogika, studia pierwszego stopnia oraz studia drugiego stopnia. Od roku akademickiego 2019/2020 będzie studiami jednolitymi magisterskimi, 5-letnimi. To doskonały i kompleksowy sposób na poszerzenie wiedzy i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym w dyscyplinie pedagogika, niezbędnych przy kompleksowej realizacji działań edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych oraz terapeutycznych. Zapraszamy na studia stacjonarne oraz studia niestacjonarne.

Jeżeli chcesz w przyjaznej atmosferze zdobyć uprawnienia nauczycielskie, jeśli chcesz pracować z dziećmi w przedszkolu bądź wspierać rozwój i edukację dzieci w wieku wczesnoszkolnym – zapisz się na pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną. Program studiów z pedagogiki oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oferuje kompleksowe przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji. Wybierz studia jednolite magisterskie w Collegium Balticum! Sprawdź nasze studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KIERUNKU

VIDEOTEKA

Promocje

Dla osób, które zapiszą się na studia w okresie letniego naboru przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.

10%

zniżki dla wszystkich maturzystów

  • z roku 2025

10%

dla wszystkich służb mundurowych

20%

zniżki dla żołnierzy z 12 Dywizji Zmechanizowanej

-600 zł

na czesne – studia licencjackie, magisterskie


  • >1rok 200PLN mniej, pierwsza rata 200PLN
    >2rok 200PLN mniej, pierwsza rata 200PLN
    >3rok 200PLN mniej, pierwsza rata 200PLN

Promocje nie łączą się ze sobą. Student zapisując się na studia może skorzystać z jednej promocji.

zapisy na studia

Wykładowcy na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Joanna Majewska

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie Warszawskiej Szkoły Reklamy w Warszawie- Strategia Reklamy i PR. Pedagog z wieloletnim doświadczeniem, plastyczka, trenerka, coach wizerunku. Specjalistka psychologii koloru w Ośrodku Szkoleń Medialnych RDC. Wykładowczyni w Szkołach Makijażu, Stylizacji, Charakteryzacji i Akademii Kongresu Kobiet. Od lat wspiera środowisko nauczycieli, inicjatorka autorskich szkoleń z zakresu dress code nauczyciela, marki osobista nauczyciela, psychologii koloru w wystąpieniach publicznych nauczyciela. Członkini Zarządu Fundacji” Polska Jest Kobietą”, członkini Inicjatywy Feministycznej, Kongresu Kobiet jak również członkini Rady Nadzorczej Fundacji Program Pomocy Pierwsza Praca.

Renata Majewska

Jolanta Czubala wykładowca

Absolwentka pedagogiki i studium wychowania przedszkolnego, ukończyła studia podyplomowe z zakresu m.in. psychoedukacyjnej terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania oraz organizacji i zarządzania w oświacie. Przez wiele lat pracowała jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Od 2002 roku jest dyrektorem Przedszkola Publicznego nr 41 „Źródełko” w Szczecinie. W pracy zawodowej łączy skuteczne zarządzanie placówką przedszkolną z budowaniem wysokiej kultury organizacji pracy, a w ramach działań prowadzonych przez przedszkole „Źródełko” realizuje Metodę Dobrego Startu. Zwraca uwagę na wartość zajęć dodatkowych dla dzieci – zarówno tych rozwijających wiedzę i zainteresowania podopiecznych (język obcy), jak i tych wspierających prawidłowy rozwój (zajęcia logopedyczne).

Jolanta Czubala

Mirosława Bloch wykładowca na przedmiotach z integracji sensorycznej

dr n. med. i n. o zdr. Pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta. Prowadzi diagnozę i terapię metodą Integracji Sensorycznej, terapię ręki, gimnastykę korekcyjną. Wykładowca na kierunku „Integracja Sensoryczna” w Collegium Balticum. Autorka badań i publikacji w specjalistycznych wydawnictwach naukowych.

Mirosława Bloch

Przemysław Kuryłło wykładowca

Muzealnik-antropolog, edukator, wykładowca. Asystent w Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie, z wykształcenia etnolog i antropolog kultury, absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego i Uniwersytetu Gdańskiego. Od ponad 10 lat zawodowo związany z instytucjami kultury i projektami edukacyjnymi. W latach 2013-2021 w Dziale Wystaw i Edukacji Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni, w latach 2021-2022 w Dziale Edukacji Artystycznej Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie (koordynator konkursów i przeglądów artystycznych dla dzieci i młodzieży), a od 2022 w Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie. Prowadził badania terenowe. Prowadzi zajęcia dla studentów pedagogiki. Zajmuje się wystawiennictwem interaktywnym, projektami i działaniami animacyjno-edukacyjnymi w instytucjach kultury, realizuje projekty współpracy muzeum – szkoła.

Przemysław Kuryłło

Izabela Grzenkowicz

radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Ulubione gałęzie prawa to prawo pracy, którym zajmuje się ponad 20 lat oraz prawo autorskie, którym zajmuje się zawodowo od kilku lat. Dynamiczne zmiany w prawie wymagają nieustannego dokształcenia stąd ukończone studia podyplomowe: z doradztwa podatkowego na WSB w Poznaniu, Studium Podyplomowe Integracja Europejska Katedra Jeana Moneta US i studia podyplomowe Administrator Bezpieczeństwa Informacji/Inspektor Danych Osobowych WSAP w Szczecinie. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie pedagogicznie, z Collegium Balticum związana od 2003 roku.

Izabela Grzenkowicz

Paweł Radziszewicz

Psycholog, pedagog i informatyk. Łączy wieloletnie doświadczenie dydaktyczne i praktykę psychologiczną. Były dyrektor Schroniska dla Nieletnich w Szczecinie, dziś psycholog szkolny i wykładowca w Collegium Balticum, gdzie inspiruje studentów m.in. psychologią rozwojową, psychopatologią i resocjalizacją. Specjalista od diagnozy psychologicznej, profilaktyki i interwencji kryzysowej, pasjonat psychometrii i wspierania młodzieży w rozwoju. Na kierunku Psychologia w Biznesie poprowadzi fundament – przedmiot Wstęp do psychologii, który otworzy drzwi do zrozumienia mechanizmów ludzkich zachowań w życiu i w pracy. Motto: „Los nagradza przygotowanych”

Paweł Radziszewicz

Mariusz Dramski

Specjalista IT w zakresie sztucznej inteligencji i analizy danych. Menadżer projektu. Główny autor wniosku projektu DESSEV. Były dziekan Wydziału Informatyki i Informatyki w Berlin School of Business and Innovation w Niemczech.

Mariusz Dramski

Aleksandra Żukrowska

W ubiegłym wieku ukończyła studia wyższe (dyplom z wyróżnieniem) w zakresie psychologii, w specjalnościach psychologia kliniczna i psychologia społeczna; uzyskała doktorat z filozofii, z zakresu teorii poznania Pozór a rzeczywistość. Studium z dialektyki poznania, który zawierał analizy teoretyczne procesów poznawczych charakterystycznych dla nauk empirycznych w szczególności psychologii oraz procesów poznawczych zachodzących na poziomie ludzkiej wiedzy potocznej. Uzyskała w październiku 1991 tytuł doktora habilitowanego w zakresie filozofii i socjologii – teorii poznania. Specjalizuje się w epistemologii, filozofii i pedagogice kultury, w relacjach kultura – aspekty edukacyjne, w szczególności pokazania wagi narracyjności w wychowaniu i przygotowaniu pedagoga do pracy.

Aleksandra Żukrowska

Alina Doroch

mgr Filologii Angielskiej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu). Dotychczasowe zatrudnienie: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (starszy wykładowca) – zajęcia z języka ogólnego na wszystkich poziomach zaawansowania oraz język techniczny, XIII LO – Szczecin. Obecne zatrudnienie – Collegium Balticum Akademia Nauk Stosowanych, Szczecin. Od 2012r udział w projektach europejskich jako osoba odpowiedzialna za rozwój metodologii szkoleń w zakresie nauczania języków obcych. Autorka podręcznika do nauki języka angielskiego ,,Well Said!’’ oraz szeregu artykułów w biuletynach krajowych i zagranicznych na temat metodyki Montessori w nauczaniu języka angielskiego dorosłych, kultury brytyjskiej oraz nauczania języków obcych poprzez kulturę. Zainteresowania – literatura i kulturoznawstwo brytyjskie i amerykańskie.

Alina Doroch

Aneta Serdyńska wykładowca

Doktor nauk w dyscyplinie technologii żywności i żywienia. Nauczyciel akademicki zaangażowany w kształcenie studentów na kierunku dietetyka. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół wpływu żywności i sposobu żywienia na zdrowie człowieka, kształtowania prozdrowotnych nawyków żywieniowych oraz analizy i oceny jakości żywności – ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływania procesów technologicznych na ich wartość odżywczą i bezpieczeństwo. W działalności dydaktycznej łączy wiedzę naukową z pasją do edukacji, wspierając rozwój kompetencji i umiejętności, które – właściwie kształtowane – mogą realnie wpływać na poprawę zdrowia człowieka.

Aneta Serdyńska

Wykładowca CB

nauczyciel, wykładowca, mentor, coach. Trenerka wielu projektów edukacyjnych: Akademii Liderów Oświaty, Procesowego wspomagania szkół, Edukacji włączającej, Kompetencji kluczowych, Kariery bez barier, specjalistka z zakresu oceniania wspierającego rozwój, zarządzania oświatą. Zawodowo pełni obecnie funkcję dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli.

Jolanta Bem

Elwira Szymula-Slezynger

logopeda, pedagog terapeuta z wieloletnim doświadczeniem. Moje działania obejmują między innymi terapię opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń artykulacyjnych / wad wymowy oraz wszelkie działania nastawione na wszystkie sfery poznawcze dziecka, które mają wpływ na rozwój języka. Prywatnie, wielbicielka literatury i dobrej kuchni.

Elwira Szymula-Slezynger

Patryk Borowiak wykładowca

dr hab. nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, autor kilkudziesięciu publikacji, trzech książek autorskich, jednej współautorskiej, redaktor tomów zbiorowych, pracownik Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Collegium Balticum Akademii Nauk Stosowanych w Szczecinie. Zagadnienia naukowe skupia wokół szeroko pojętej komunikacji. Wykłada na polonistyce, slawistyce, pedagogice i innych pokrewnych kierunkach studiów.

Patryk Borowiak

Paweł Szulc

historyk, politolog, nauczyciel akademicki; nauczyciel z doświadczeniem w szkole podstawowej, liceum i szkole dla dorosłych, łączący praktykę pedagogiczną z wiedzą akademicką.

Paweł Szulc

Profil kandydata:

Cechy na kierunek:  stabilność emocjonalna, wytrwałość, sumienność, czujność, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, zadaniowość, dobra organizacja pracy, odwaga, samodyscyplina, skuteczność, karność.

Typowe zachowania: skupia się na realizacji celów, szuka najprostszego skutecznego rozwiązania, analizuje otrzymane informacje i wybiera te najistotniejsze, pragmatycznie podchodzi do życia.

Przydatne zainteresowania na studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej: wspierasz rozwój i edukację dzieci i młodzieży, interesujesz się psychologią rozwojową, zdobywasz wiedzę z komunikacji interpersonalnej, z ciekawością obserwujesz i potrafisz budować więzi jakie łączą ludzi, chcesz pogłębić wiedzę na temat technik socjoterapeutycznych, zdobywasz wiedzę na temat nowych metod wychowania.

Kto może studiować pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną?

Wiedza i kompetencje

studia w szczecinie pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Wiedza i kompetencje nabyte na pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna zdobędziesz praktyczną wiedzę pedagogiczną i psychologiczną niezbędną do pracy w zawodzie nauczyciela na I etapie edukacyjnym. Poznasz metody i formy projektowania sytuacji edukacyjnych, odpowiednich do zróżnicowanych potrzeb i możliwości dzieci w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym.

Nabędziesz kompetencje komunikacyjne i umiejętność współdziałania z dziećmi, z ich rodzicami/opiekunami oraz pozostałymi uczestnikami procesu edukacyjnego. Nauczysz się planować i organizować proces edukacyjny w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej oraz realizować zadania o charakterze wspierającym zarówno dzieci z rozmaitymi dysfunkcjami, jak i dzieci uzdolnionych. Zdobędziesz umiejętności sprawdzania ich osiągnięć edukacyjnych oraz projektowania innowacyjnych działań edukacyjnych i terapeutycznych.

Zapisz się

Dodatkowy atut specjalności

Dodatkowy atut specjalności

Zostaniesz przygotowany do stosowania w swojej pracy nowoczesnych form terapii pedagogicznej, zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat metod wczesnego wspierania rozwoju dziecka, poznasz terapię metodą integracji sensorycznej (do pracy tą metodą możesz uzyskać uprawnienia dzięki naszym studiom podyplomowym), na zajęciach warsztatowych poznasz formy pracy reedukacyjnej, metody relaksacyjne i arteterapeutyczne – prawda, że warto?

Zapisz się

Praca dla absolwenta

Praca dla absolwenta po studiach

Nauczyciel edukacji przedszkolnej, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Zapisz się

Inne kierunki