Studia podyplomowe z geografii dla nauczycieli to niezwykle interesująca forma edukacji, która umożliwia pogłębianie wiedzy w obszarze tej fascynującej dziedziny nauki i zdobycie uprawnień do prowadzenia przedmiotu w szkole.
Celem studiów podyplomowych na kierunku geografia dla nauczycieli jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania geografii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z geografii jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień geografii, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Adresaci studiów:
Uczestnikami podyplomowych studiów „Geografia dla nauczycieli” mogą zostać posiadający przygotowanie pedagogiczne kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich, którzy są zainteresowani uzyskaniem uprawnień do prowadzenia zajęć szkolnych z kolejnego przedmiotu.
Promocje
Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.
20% zniżki
w czesnym
dla studentów Collegium Balticum ANS, oraz absolwentów, którzy w tym samym roku kalendarzowym ukończyli studia licencjackie, magisterskie lub podyplomowe.
0 zł opłaty
wpisowej zamiast 200 zł
dla absolwentów Collegium Balticum ANS do roku 2016r.
10% zniżki
w czesnym dla absolwentów Collegium Balticum ANS w latach 2017-2024r.
Opłata wpisowa – 200 zł
* promocje nie łączą się ze sobą ** nie dotyczy kierunków: Integracja Sensoryczna, Ajurweda, Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacji (**te kierunki: 0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)
Cele szczegółowe:
wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu geografii, edukacji ekologicznej, hydrologii, klimatologii, kartografii
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu geografii, edukacji ekologicznej, hydrologii, klimatologii, kartografii
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy
wiedzę z zakresu astronomii, kartografii szkolnej, geologii, geomorfologii i klimatologii
zna wybrane dziedziny geografii, w tym geografię społeczno-ekonomiczną, regionalna, fizyczną
ma wiedzę z zakresu teledetekcji i hydrologii
ma wiedzę z zakresu geografii Polski
zna podstawy edukacji ekologicznej
ma wiedzę z zakresu dydaktyki geografii i metodyki edukacji geograficznej
ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowej i nowych mediów w nauczaniu geografii
zna kompetencje kluczowe w nauczaniu geografii
zna zasady tworzenia, realizowania i oceniania projektów edukacyjnych z zakresu geografii
w zakresie umiejętności
potrafi przekazywać wiedzę z zakresu geografii i nauk z nią powiązanych
potrafi przekazywać wiedzę z zakresu geografii Polski
potrafi rozbudzać zainteresowanie ucznia zagadnieniami geograficznymi i wspierać uczniów z trudnościami w zakresie przyswajania wiedzy geograficznej
potrafi prowadzić działania z zakresu edukacji ekologicznej
potrafi prowadzić działania dydaktyczne z zakresu geografii zgodnie z podstawą programową i wymogami programu szkolnego
potrafi wykorzystać technologie informacyjne i nowe media w prowadzeniu lekcji i zajęć z geografii
potrafi wykorzystać w praktyce dydaktycznej kompetencje kluczowe w nauczaniu geografii
potrafi przekazywać wiedzę z zakresu geografii w sposób skuteczny, jasny, dostosowany do możliwości i potrzeb uczniów na danym etapie edukacyjnym
potrafi współpracować z nauczycielami innych przedmiotów, pedagogami, rodzicami i uczniami
w zakresie kompetencji społecznych
jest świadom wartości wiedzy geograficznej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z geografii wśród dzieci i młodzieży
jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Szczegóły dotyczące studiów
Program studiów podyplomowych Geografia
Astronomiczne podstawy geografii
Kartografia szkolna
Podstawy geologii
Geomorfologia
Klimatologia
Geografia społeczno-ekonomiczna
Hydrologia
Teledetekcja środowiska
Geografia regionalna świata
Geografia fizyczna Polski
Geografia społeczno-ekonomiczna Polski
Edukacja ekologiczna
Dydaktyka i metodyka nauczania geografii na poszczególnych etapach edukacji
TIK w nauczaniu geografii
Kompetencje kluczowe w nauczaniu geografii
Warsztaty laboratoryjne i terenowe
Praktyki
CZAS TRWANIA STUDIÓW: • studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h • liczba godzin praktyki – 90 h
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).