Studia podyplomowe z fizyki dla nauczycieli to najkrótsza droga do uzyskania uprawnień do wykonywania pracy nauczyciela w nauczaniu fizyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania fizyki na szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z fizyki jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień fizyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Adresaci studiów fizyka
Uczestnikami podyplomowych studiów Fizyka dla nauczycieli mogą zostać posiadający przygotowanie pedagogiczne absolwenci studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich, którzy są zainteresowani uzyskaniem uprawnień do prowadzenia zajęć szkolnych z kolejnego przedmiotu.
Promocje
Dla osób, które zapiszą się na studia przygotowaliśmy atrakcyjne zniżki w opłatach.
20% zniżki
w czesnym
dla studentów Collegium Balticum ANS, oraz absolwentów, którzy w tym samym roku kalendarzowym ukończyli studia licencjackie, magisterskie lub podyplomowe.
0 zł opłaty
wpisowej zamiast 200 zł
dla absolwentów Collegium Balticum ANS do roku 2016r.
10% zniżki
w czesnym dla absolwentów Collegium Balticum ANS w latach 2017-2024r.
Opłata wpisowa – 200 zł
* promocje nie łączą się ze sobą ** nie dotyczy kierunków: Integracja Sensoryczna, Ajurweda, Zarządzanie bezpieczeństwem w organizacji (**te kierunki: 0 zł opłaty wpisowej i 10% zniżki w czesnym dla obecnych studentów SW, uczestników SP i absolwentów CB ANS)
Cele szczegółowe:
wprowadzenie, ugruntowanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień z zakresu fizyki, elementów astronomii, termodynamiki i podstaw matematyki
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy z zakresu fizyki, elementów astronomii, termodynamiki i podstaw matematyki
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym
wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości
Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:
w zakresie wiedzy
zna podstawy matematyczne niezbędne do rozumienia fizyki
zna i rozumie wybrane doświadczenia z fizyki
ma wiedzę z zakresu mechaniki
ma wiedzę z zakresu elektryczności, magnetyzmy i zjawisk falowych
ma wiedzę z wybranych zagadnień astronomii
ma wiedzę z zakresu termodynamiki
ma wiedzę z zakresu fizyki atomowo-molekularnej
zna i rozumie zasady bhp w pracy nauczyciela fizyki
ma wiedzę z zakresu nauczania fizyki – zna metodykę i praktyczne aspekty dydaktyki
ma wiedzę z zakresu teorii kształcenia i pomiaru dydaktycznego
ma wiedzę z zakresu wykorzystania technologii komputerowych w nauczaniu fizyki
ma wiedzę z zakresu kompetencji kluczowych w nauczaniu fizyki
zna i rozumie znaczenie wiedzy fizycznej dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w zakresie umiejętności
potrafi wykonywać działania z zakresu podstaw matematycznych oraz przekazać wiedzę z zakresu podstaw matematycznych
potrafi wykonywać działania z zakresu mechaniki oraz przekazać wiedzę z zakresu mechaniki
potrafi wykonywać działania z zakresu elektryczności, magnetyzmu i zjawisk falowych oraz przekazać wiedzę z zakresu elektryczności, magnetyzmu i zjawisk falowych
potrafi wykonywać działania z zakresu podstaw astronomii w matematycznych oraz przekazać wiedzę z zakresu podstaw astronomii
potrafi wykonywać działania z zakresu termodynamiki oraz przekazać wiedzę z zakresu termodynamiki
potrafi wykonywać działania z zakresu fizyki atomowo-molekularnej oraz przekazać wiedzę z zakresu fizyki atomowo-molekularnej
potrafi wykonywać wybrane doświadczenia z fizyki, objaśniać je i projektować
potrafi wykorzystać w praktyce teorie kształcenia i wykonywać pomiar dydaktyczny
potrafi nauczać fizyki zgodnie z metodyką nauczania i zasadami dydaktyki
potrafi wykorzystać technologie komputerowe w nauczaniu fizyki
potrafi wykorzystać kompetencje kluczowe w nauczaniu fizyki
potrafi prowadzić lekcje z fizyki dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
potrafi rozbudzać i wspierać zainteresowanie uczniów fizyką oraz udzielać pomocy dydaktycznej uczniom mającym trudności z fizyką
w zakresie kompetencji społecznych
jest świadom wartości wiedzy z fizyki w edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz odpowiedzialności spoczywającej na pedagogach rozwijających i promujących znajomość zagadnień z fizyki wśród dzieci i młodzieży
jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków
jest przygotowany do realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie
Szczegóły dotyczące studiów
Program studiów podyplomowych fizyka
Podstawy matematyczne
Mechanika
Wybrane doświadczenia z fizyki
Elektryczność i magnetyzm
Zjawiska falowe
Elementy astronomii
Termodynamika
Fizyka atomowo-molekularna
BHP w pracy nauczyciela fizyki
Dydaktyka i metodyka nauczania fizyki na poszczególnych etapach edukacji
Teoria kształcenia i pomiar dydaktyczny
TIK w nauczaniu fizyki
Kompetencje kluczowe w nauczaniu fizyki
Praktyki
CZAS TRWANIA STUDIÓW: • studia podyplomowe, 3 semestry – 360 h • liczba godzin praktyki – 90 h
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
Program studiów podyplomowych opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668), w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. 2018, poz. 1861 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (załącznik nr 1, Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).