- REKRUTACJA 25/26
- Oferta
- Strefa studenta
- Uczelnia
- Konferencje
- Blog
- Kontakt
- REKRUTACJA
ONLINE
13/05/2025
W ramach działań mających na celu bieżące dostosowywanie programu studiów kierunku pedagogika do aktualnych potrzeb edukacyjnych oraz oczekiwań rynku pracy, dnia 12 maja 2025 roku odbyło się spotkanie robocze z Dyrektor Przedszkola Publicznego nr 14 w Szczecinie, Panią Renatą Panfil-Tessarek. Spotkanie miało charakter konsultacyjno-warsztatowy i stanowiło istotny element doskonalenia jakości kształcenia naszych studentów.
W trakcie spotkania dokonano analizy i aktualizacji wybranych sylabusów, ze szczególnym uwzględnieniem zgodności poruszanych zagadnień z najnowszymi trendami w wychowaniu przedszkolnym, takimi jak edukacja sensoryczna, praca metodą projektu, elementy pedagogiki freblowskiej i Montessori. Przeprowadzona została również rewizja bibliografii – uzupełniono ją o najnowsze publikacje z zakresu pedagogiki przedszkolnej, neurodydaktyki i innowacyjnych metod pracy z dzieckiem.
Ważnym punktem spotkania był pokaz narzędzi i pomocy dydaktycznych wykorzystywanych w przedszkolu – od interaktywnych tablic i materiałów manipulacyjnych, po zestawy rozwijające kompetencje społeczne i emocjonalne dzieci. Zaprezentowano, w jaki sposób nowoczesne środowisko edukacyjne sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka, a także jak nauczyciel może wspierać samodzielność, kreatywność i współdziałanie najmłodszych.
Jako że Przedszkole Publiczne nr 14 jest również miejscem praktyk zawodowych naszych studentów, omówiono z opiekunem praktyk edukacyjne możliwości rozwoju kompetencji praktycznych studentów. Zwrócono uwagę na konieczność pogłębiania umiejętności obserwacji dziecka, planowania działań wychowawczych oraz włączania się w codzienną pracę nauczyciela przedszkola w sposób refleksyjny i świadomy.
To przedsięwzięcie wpisuje się w strategię kierunku pedagogika, zakładającą silną współpracę z otoczeniem instytucjonalnym i wspólne budowanie jakości kształcenia.
Działania tego typu pokazują bowiem realne, żywe relacje z instytucjami edukacyjnymi, zaangażowanie kadry dydaktycznej i praktyczne podejście do kształcenia studentów. Warto podkreślić, że współczesna pedagogika nie może istnieć w oderwaniu od rzeczywistości edukacyjnej – a takie spotkania są najlepszym dowodem na to, że teoria spotyka się z praktyką w najbardziej wartościowy sposób.