W Collegium Balticum – Akademii Nauk Stosowanych część zajęć dydaktycznych może być realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, za pośrednictwem platform e-learningowych takich jak Moodle i Microsoft Teams.
W związku z tym kandydaci na studia powinni posiadać podstawowe kompetencje cyfrowe, obejmujące:
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń peryferyjnych (takich jak drukarka, skaner),
- korzystanie z poczty elektronicznej,
- podstawową znajomość obsługi przeglądarek internetowych,
- umiejętność pracy z edytorami tekstu (np. Microsoft Word), arkuszami kalkulacyjnymi (np. Excel) oraz programami do tworzenia prezentacji (np. PowerPoint),
- gotowość do korzystania z platform edukacyjnych (logowanie, przeglądanie treści, uczestnictwo w spotkaniach online, przesyłanie zadań).
Aby w pełni korzystać z zajęć prowadzonych zdalnie, kandydat powinien dysponować sprzętem spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne:
Sprzęt komputerowy:
- Komputer stacjonarny lub laptop z systemem operacyjnym Windows 10/11 lub macOS (zalecany nie starszy niż 5 lat),
- Procesor minimum Intel i3 lub odpowiednik AMD,
- Minimum 8 GB pamięci RAM,
- Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna),
- Mikrofon i głośniki lub zestaw słuchawkowy z mikrofonem.
Połączenie internetowe:
Stabilne łącze internetowe o minimalnej prędkości:
Pobieranie: 10 Mbps
Wysyłanie: 2 Mbps
(dla lepszej jakości transmisji zalecane są wyższe prędkości, szczególnie podczas udziału w wideokonferencjach).
Oprogramowanie:
- Przeglądarka internetowa w najnowszej wersji (zalecana: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- Zainstalowane i aktualne wersje programów:
– Microsoft Teams (dostępny również przez przeglądarkę),
– Moodle (dostęp do platformy przez przeglądarkę),
– Pakiet biurowy (np. Microsoft Office lub jego odpowiednik, np. LibreOffice).
Wsparcie Uczelni:
Kandydaci i studenci mają możliwość korzystania ze stanowisk komputerowych, drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych dostępnych w budynkach Uczelni. W razie potrzeby Uczelnia udziela również wsparcia technicznego w zakresie korzystania z platform Moodle i MS Teams. Podczas zjazdów funkcjonują dyżury działu IT.
Rejestracja na studia