Uczyć (dzieci) wartości. Aksjologia filozoficzna. Część 2.

2 czerwca 2020
Filozoficznie. Prawie wszyscy filozofowie, kiedy odchodzili od rozważań metafizycznych o bycie, o jego naturze, podejmowali w taki czy inny sposób…
Czytaj więcej

Uczyć (dzieci) wartości. Aksjologia pedagogiczna. Część 1.

2 czerwca 2020
Pedagogicznie. Wprowadzanie dziecka w świat wartości jest zadaniem zarówno oczywistym, jak i trudnym. Oczywistym – gdyż towarzyszy po prostu procesowi…
Czytaj więcej

Wędrówki językowe. Część 2: imiesłowy nie gryzą

29 maja 2020
No nie gryzą, naprawdę. Są całkiem sympatyczne, da się z nimi żyć i nawet można je polubić. Tylko zgodnie ze…
Czytaj więcej

NIE BÓJ SIĘ DAHLA!

26 maja 2020
Roald Dahl nie jest pisarzem łatwym, przeciwnie, jest trudny, bardzo trudny. Dla dorosłych. Dla rodziców i nauczycieli. Nie dla dzieci….
Czytaj więcej

Wędrówki językowe. Część 1: „że” i przecinek, czyli wcale nie taki łatwy związek

19 maja 2020
Przecinki są obecnie sporym problemem – mam wrażenie, że znacznie większym niż piętnaście czy dwadzieścia lat temu. Mam nawet pewne…
Czytaj więcej

Życie dobrze ubrane

14 maja 2020
Na modzie znamy się wszyscy. I to jest bardzo dobra wiadomość. Zgodnie z nią nigdy nie znudzi nam się wędrowanie…
Czytaj więcej

Sprawdź także: