eDUKACJA WYSOKIEJ JAKOŚCI DLA WSZYSTKICH UCZNIÓW
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji nt. edukacji włączającej organizowanej przez Akademię Nauk Stosowanych Collegium Balticum oraz akredytowane niepubliczne placówki doskonalenia nauczycieli Percepti Edukacja i Instytut Nauki Lektikon.
Adresatami konferencji są dyrektorzy oraz nauczyciele szkół i przedszkoli, pracownicy JST i KO, pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli i poradni psychologiczno-pedagogicznych.
CEL KONFERENCJI:
Celem konferencji jest promocja idei edukacji włączającej oraz przybliżenie założeń projektów z zakresu edukacji włączającej dla kadr systemu oświaty realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, Oś priorytetowa II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty. Percepti Edukacja i Instytut Nauki Lektikon są realizatorami takich projektów odpowiednio w województwie lubuskim i małopolskim.
PRELEGENCI
Prelegentami podczas konferencji będą pracownicy naukowi Collegium Balticum oraz trenerzy prowadzący szkolenia w ramach wspomnianych wcześniej projektów.
Poprzez konferencję chcemy również zachęcić jej uczestników do udziału w projektach dla kadr edukacji włączającej w całej Polsce.
Podczas konferencji będziemy informować o partnerach konferencji – realizatorach projektów w poszczególnych województwach i wskazywać ich strony internetowe ze szczegółowymi informacjami nt. poszczególnych edycji wojewódzkich projektu.
17:30 - 17:45Rozpoczęcie konferencji
17:45 - 18:15Działania Ministerstwa Edukacji i Nauki na rzecz podnoszenia jakości edukacji włączającej – prace legislacyjne i wdrożeniowe – Elżbieta Neroj, zastępca dyrektora Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej, MEiN
18:15 - 18:45Edukacja włączająca jako klucz do rozwoju kompetencji pedagogów dr Barbara Popiel i Tatiana Staroń, Collegium Balticum – Akademia Nauk Stosowanych
18:45 - 19:15Edukacja włączająca – edukacja wysokiej jakości dla wszystkich uczniów Piotr Bachoński, Percepti Edukacja
19:15 - 19:45Ocena funkcjonalna jako rama pracy nauczyciela Aleksandra Rodzewicz, Instytut Nauki Lektikon
19:45 - 20:15Założenia i realizacja projektów z zakresu edukacji włączającej dla kadr systemu oświaty - Ośrodek Rozwoju Edukacji - Katarzyna Nowakowska
20:15 - 20:45Dyskusja i zakończenie konferencji
ekspertka merytoryczna w projekcie Forum kadry włączającej województwa małopolskiego i Akademia Edukacji Włączającej – województwo mazowieckie, Członkini Rady Programowej Instytutu Nauki Lektikon, Członkini Zarządu Fundacji Hybrydowa Szkoła, Trenerka Wiodąca w Stowarzyszeniu Forum Rozwoju Regionalnego Polska Wschodnia.
Dyrektorka Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Węgorzewie w latach 2007 – 2021, absolwentka WSP w Bydgoszczy (Logopedia), APS w Warszawie (Tyflopedagogika) i WSKZ we Wrocławiu (Surdopedagogika), nauczycielka dyplomowana. #Facetka_z_Poradni
W latach 2018 – 2020 trenerka wiodąca w projektach „Forum Kadry Wspomagania Oświaty” i „„Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych” w województwie kujawsko – pomorskim, warmińsko – mazurskim, zachodniopomorskim, podkarpackim i wielkopolskim.
Kanclerz SSW Collegium Balticum, pedagog i nauczyciel akademicki. Uwielbia pracę z ludźmi, uważa, że to poszerza horyzonty, otwiera na świat i uwrażliwia. Długodystansowa miłośniczka spacerów po lesie, fanka literatury fantasy i mocnej rockowej muzyki. Interesuje się religiami świata, w wolnych chwilach zajmuje się renowacją mebli, zdobnictwem i rysunkiem.
zastępca Dyrektora Wychowania i Edukacji Włączającej w Ministerstwie Edukacji i Nauki, z wykształcenia psycholog, neurobiolog, trener umiejętności poznawczych. Przedstawicielka MEN w Radzie Dostępności. W latach 2017-2019 koordynowała prace zespołu ekspertów ds. opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powołanego przez Ministra Edukacji Narodowej. Efektem prac zespołu był materiał “Model edukacji dla wszystkich” oraz publikacja pt. “Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole” (2019). W latach 2018-2021 koordynowała prace polskiego zespołu w projekcie “Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce”, finansowanym przez Dyrekcję ds. Reform Komisji Europejskiej w ramach Programu Wsparcia Reform Strukturalnych.
absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą, andragogiki oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; ma doświadczenie pracy na stanowisku wicedyrektora szkoły z oddziałami integracyjnymi; trener, tutor, coach; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu edukacji włączającej, storytellingu, motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor szkoleń online dla nauczycieli oraz gier edukacyjnych; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji (m.in. SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC); publikował w „Dyrektorze szkoły”, „Doradcy kariery”, „Mazowieckim kwartalniku edukacyjnym. Meritum”.
Dominika Macedońska
Wicekanclerz ds. marketingu i rekrutacji
mobile: +48 663 737 412
e-mail: d.macedonska@cb.cb.szczecin.pl
Monika Tondrik
Kierownik ds. marketingu
mobile: +48 607 250 075
e-mail: m.tondrik@cb.cb.szczecin.pl